رحمانی‌فضلی در جلسه شورای اجتماعی کشور مطرح کرد

ضرورت درنظر گرفتن ردیف‌ بودجه‌ای برای ساماندهی معضلات اجتماعی کشور

وزیر کشور گفت: برای ساماندهی معضلات اجتماعی کشور ردیف‌هایی در برنامه بودجه باید درنظر گرفته شود.

وزارت کشور متولی آسیب‌های اجتماعی است/ ضرورت درنظر گرفتن ردیف‌ بودجه‌ای برای ساماندهی معضلات اجتماعی کشوربه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور که در روز سه شنبه 17 فروردین در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه وزارت کشور متولی آسیب‌های اجتماعی در کشور است اظهار داشت: بنده با حکم مقام معظم رهبری جانشین رئیس جمهور بعنوان رئیس شورای اجتماعی هستم.

وی افزود: برای بررسی آسیب‌های اجتماعی در کشور در برنامه و بودجه ردیف‌هایی برای ساماندهی این موضوع در نظر گرفته شده است و در اختیار شورای اجتماعی قرار می‌گیرد.

رحمانی فضلی با اشاره به موضوعات مورد بحث در شورای اجتماعی اظهار داشت: مهمترین موضوعی که در این شورا که متأسفانه از آن غافل هستیم موضوع تغییرات اجتماعی  است که در این راستا مقام معظم رهبری همواره آن را مطرح کرده‌اند که اگر به درستی مهندسی و مدیریت نشود عوارض آن را باید بپذیریم براین اساس باید مبدأ، مقصد و مدیریت آن مشخص باشد.

وی اضافه کرد: بخشی از تغییرات اجتماعی موضوع سبک زندگیست که باید در همین راستا نیز مناسبات اجتماعی، سلایق و جامعه پذیری مورد توجه قرار گیرد و ما نباید منتظر ایجاد آسیب‌های اجتماعی باشیم بلکه باید در ابتدا آن را به درستی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به دیدار آتی اعضای شورای اجتماعی کشور در تاریخ 11 اردیبهشت سالجاری با مقام معظم رهبری اظهار داشت: باید تا آن زمان دستمان برای ارائه برنامه پر باشد براین اساس هر ماه باید این جلسات برگزار شود و ظرف دو هفته بررسی شود تا برنامه نهایی ارائه گردد.

وزیر کشور با مورد خطاب قرار دادن اعضای کلی شورای اجتماعی کشور اظهار داشت: در این راستا باید یک متولی برای حل معضلات اجتماعی تعیین شود و در وزارت کشور نیز باید متولی مشخص شود تا در ارائه مجوزهای قانونی و میزان اختیارات دچار مشکلات نشویم بر همین اساس دستگاه‌های کشور در کتابچه‌هایی باید مجموعه قوانین و مقررات را باهمدیگر تجمیع کنند و هر دستگاه باید در حوزه اختیارات خود انجام وظیفه کند و دوستان نیز به صورت منظم در جلسات حاضر شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم فردی که برای حل معضلات اجتماعی کشور از جمله موضوع موادمخدر، طلاق و حاشیه نشینی معرفی می‌شود تغییر نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار