پیروزی سندرز و کروز در انتخابات ویسکانسین

"تد کروز" و "برنی سندرز" به ترتیب در انتخابات ایالتی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در ویسکانسین پیروز شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ نتایج قطعی انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت ویسکانسین اعلام شد. 

انتخابات ایالتی درون حزبی برای هریک از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا در ایالت ویسکانسین برگزار شد. براساس نتایج انتخابات، سناتور تد کروز توانست پنجاه و دو ممیز سه دهم درصد از کل آرای انتخاباتی را در حزب جمهوری خواه در این ایالت از آن خود کند و پیروز این ایالت باشد. دویست و دو هزار و چهارصد و هفتاد و هشت نفر در این ایالت به کروز رای دادند که هشتاد و سه هزار و دویست و پنج نفر بیشتر از دومین نامزد مطرح جمهوری خواهان در این ایالت یعنی دونالد ترامپ بود. ترامپ در این ایالت ، سی ممیز هشت دهم درصد آرای جمهوری خواهان را به دست آورد که معادل یکصد و نوزده هزار و دویست و هفتاد و سه رای از کل آراء در ایالت ویسکانسین بود. 

"جان کِیسیک" نیز با کسب چهارده ممیز شش دهم درصد از کل آرای انتخاباتی جمهوری خواهان یا پنجاه و شش هزار و پانصد و پنج رای را به دست آورد و در جایگاه سوم ایستاد. 

با مشخص شدن نتایج انتخابات ایالتی ویسکانسین، تکلیف چهل و دو رای دیگر از مجموع آرای هیئت های اولیه انتخاباتی درون حزبی جمهوری خواهان مشخص شد. 



براساس نتایج انتخابات، سناتور "برنی سندرز" توانست پنجاه و سه ممیز هشت دهم درصد از کل آرای انتخاباتی در حزب دموکرات را در این ایالت از آن خود کند و پیروز این ایالت باشد. یکصد و هشتاد و چهار هزار و هفتصد و شصت نفر در این ایالت به سندرز رای دادند که بیست و شش هزار و نهصد و هفتاد و هفت نفر بیشتر از دیگر نامزد مطرح دموکرات ها در این ایالت یعنی "هیلاری کلینتون" بود. 
کلینتون در این ایالت ، چهل و پنج ممیز نه دهم درصد آرای دموکرات ها را به دست آورد که معادل یکصد و پنجاه و هفت هزار و هفتصد و هشتاد و سه رای از کل آرای دموکرات ها در ایالت ویسکانسین بود. 

با مشخص شدن نتایج انتخابات ایالتی ویسکانسین، تکلیف هشتاد و شش رای دیگر از مجموع آرای هیئت های اولیه انتخاباتی درون حزبی دموکرات ها مشخص شد. باوجود پیروزی سندرز در انتخابات ایالتی ویسکانسین، هنوز درمجموع، کلینتون با فاصله زیادی نامزد برتر حزب دموکرات برای انتخابات پاییز امسال است. تکلیف نامزد نهایی دموکراتها برای انتخابات امسال تا دو ماه دیگر مشخص خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار