اردبیل؛

شناسایی کالاهای غیراستاندارد در بازار اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت:‌ در بازرسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان و بازرسان بخش خصوصی در ایام تعطیلات نوروزی کالاهای غیراستاندارد در سطح بازار استان اردبیل شناسایی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هاشم علایی در جلسه بررسی روند اجرای طرح یک‌ماهه نظارت بر بازار نوروزی در اردبیل اظهار داشت: این طرح از 10 اسفند 94 تا 15 فروردین 95 براساس تفاهم‌نامه به عمل آمده بین اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اداره کل استاندارد اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این بازرسی‌ها به صورت اکیپی با همکاری کارشناسان و بازرسان این ارگان‌ها در طول تعطیلات نوروز ادامه داشته است، تصریح کرد: طرح نظارت مشترک بر بازار نوروز سال 95 در سطح استان اردبیل در حال حاضر ادامه دارد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: این بازرسی‌ها در حوزه کالاهای پرمصرف مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری از جمله مواد غذایی، شوینده‌ها و کالاهای بهداشتی، قطعات خودرویی و کنترل ترازوها و وزنه‌ها در میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه و کنترل نازل‌های سوخت بوده است.

علایی گفت: در بازرسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان و بازرسان بخش خصوصی در ایام تعطیلات نوروزی کالاهای غیراستاندارد شناسایی و از مراکز توزیع‌کننده این کالاها درخواست شد نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کنند.

وی هدف از این بازرسی‌ها را حفظ و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دانست و افزود: از تمامی فروشندگان، اصناف و بازاریان درخواست می‌شود همکاری لازم را با کارشناسان و بازرسان اداره کل استاندارد و شرکت‌های تایید صلاحیت شده داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار