یزد؛

افزایش درآمد از بناهای تاریخی

درآمد بازدید از بناهای تاریخی استان یزد 183درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: نوروز امسال با وجود افزایش 185 درصدی بهای بلیط اماکن تاریخی ، تعداد بازدیدکنندگان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و مبلغ درآمد حاصل شده 183.2 درصد رشد داشته است.

سید مصطفی فاطمی  افزود: شمار بازدید کنندگان از مراکز گردشگری تاریخی و فرهنگی این استان در نوروز 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 18.9 درصدی داشته است.
وی گفت: خانه لاریها، زندان اسکندر، موزه آیینه و روشنایی، خانه صولت ابرکوه، باغ جهانی پهلوان پور مهریز، نارین قلعه، موزه اشکذر، مسجدجامع، مجموعه امیرچقماق و موزه تفت بناهای تاریخی ـ فرهنگی استان یزد هستند که تحت تملک و نظارت مستقیم این اداره کل هستند.

معاون میراث فرهنگی استان یزد افزود: با مقایسه همه اماکن تاریخی استان، باغ جهانی پهلوان پور مهریز با افزایش 126.6 درصدی تعداد بازدید کننده و افزایش 579.8 درصدی درآمد کسب شده رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

فاطمی با اشاره به افزایش چشمگیر ورود مسافران نوروزی به استان یزد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان سیزدهم فروردین تعداد خودروهای وارد شده در 60 محور استان نیز در این مدت چهار میلیون و 355 هزار و 557 خودرو بوده که این آمار نیز نسبت به سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.

این مسئول با اشاره به رشد 44 درصدی اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در استان اضافه کرد: در آمار اسکان و شب اقامت مسافران نیز تغییرات خوبی شاهد بودیم به گونه ای که در بازه زمانی 27 اسفند ماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین 95 در این استان یک میلیون و 440 هزار و 851 نفر شب ثبت شده است.

یزد هم اکنون در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده بگونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر در طول سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.