بیرجند؛

تلفات ۷.۴ درصدی شبکه برق در خراسان جنوبی

تلفات شبکه‌های برق استان در سال گذشته ۷.۴ درصد بوده است که ۵۰ درصد میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: در حوزه برق خاموشی به اقتصاد ملی کشور ضرر وارد می‌کند.

محمدابراهیم شرکاء افزود : اگر خاموشی برق را کاهش دهیم قطعا به اقتصاد کشور کمک کردیم و هدف ما کاهش خاموشی ناشی از تعمیرات شبکه است که برای این منظور شرکت توزیع برق استان گروهی را تجهیز کرده که بدون نیاز به قطع کردن برق تعمیرات لازم را انجام دهند.

وی گفت: هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان برای خرید یک دستگاه بالابر و ابزارآلات مخصوص صرف شده والبته اگر از نظر اعتباری کمک شود راه اندازی این گروه در شهرستان‌ها نیز در برنامه کاری این شرکت قرار دارد.

وی افزود: هر چه پرت انرژی بیشتر کنترل شود در ظرفیت سازی خطوط شبکه و نیروگاه نیاز به سرمایه گذاری کمتر خواهد شد که با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مربوطه توانستیم پرت شبکه را به حدود 7 درصد برسانیم و این قطعا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی با اشاره به تغییر رویکرد در احداث شبکه‌های برق گفت: تغییر رویکرد جدید شرکت استفاده از کابل‌ها و سیم‌های آلومینیوم به جای کابل‌ها و سیم‌های مسی است که این خود باعث صرفه جویی اقتصادی و کاهش قیمت تمام شده پروژه‌ها شده است.

شرکاء افزود: در سال 95 ضمن ادامه برنامه‌های مذکور طرح‌های دیگری نیز در برنامه‌های شرکت دیده شده که عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار