روسیه و اوپک بدون همکاری ایران تولید نفت را کاهش می دهند

روسیه و کشورهای عضو سازمان اوپک، در نظر دارند بدون همکاری ایران تولید نفت را کاهش دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "ار اف ای ار ال"؛ "نوال الفضیع"، معاون وزیر نفت کویت، در مصاحبه ای با بلومبرگ اظهار کرد روسیه و کشورهای عضو اوپک، بدون همکاری ایران تولید نفت را کاهش خواهند داد. پیش بینی این فرد باعث شد بهای نفت در دو روز گذشته بیش از 5 درصد افزایش یابد.

الفضیع اظهار کرده کشورهای تولید کننده نفت به جز توقف افزایش تولید نفت چاره دیگری ندارند، به این دلیل که بهای نفت در حال حاضر بسیار پایین است.

او اظهار کرد که حداقل تولید نفت، احتمالا در سقف تولید ماه فوریه تعیین خواهد شد. تولید کنندگان جهانی نفت در دوحه در جلسه ای به منظور نهایی کردن سطح تعیین شده تولید نفت گرد هم خواهند آمد. روسیه در تاریخ 6 آوریل (18 فروردین) اعلام کرد برنامه کاهش تولید نفت طبق برنامه پیش می رود و روسیه و اپک در حال بررسی جزییات این طرح هستند.

روسیه از حامیان طرح توقف افزایش تولید نفت بدون ایران است، تا این کشور بتواند تولید خود را به تولید روزانه 4 میلیون بشکه پیش از تحریم های سال 2012 برساند.

الفضیع افزود که افزایش تولید ایران، بر این طرح تاثیری نخواهد گذاشت چرا که تهران نمی تواند نفت تولیدی خود را در بازاری اشباع شده به فروش رساند. او در نهایت گفت انتظار می رود بهای هر بشکه نفت تا پایان سال به 45 تا 60 دلار برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار