قزوین؛

کیفیت مطلوب انتقال فرآورده های خونی به بیمارستان ها

دکتر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بازدید از انتقال خون استان گفت : دسترسی بیماران و مراکز درمانی و بیمارستان ها به فرآورده های خونی با سهولت انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛دکتر مهرام افزود : بیمارستان های استان با همکاری این اداره در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران با مشکلی مواجه نیستند.

مدیرکل انتقال خون استان هم از رشد ۶.۳ (شش و سه دهم)درصدی اهدای خون در هفته ابتدایی نوروز امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

دکتر برادارن همچنین گفت : پارسال ۳۱ هزار و ۵۲۹ واحد خون اهدا شد.

بگفته ی مدیر کل انتقال استان بدلیل افزایش مصرف فرآورده های خونی و کاهش مراجعه اهدا کنندگان در هفته پایانی سال ، با همکاری رسانه ها بویژه صدا و سیما میزان اهدا کنندگان در این مدت 47 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش یافت.

وی راه اندازی آزمایشگاه سلولوژی اختصاصی  در استان را از برنامه های امسال انتقال خون  بیان کرد و افزود : با راه اندازی این مرکز آزمایشهای تخصصی در استان انجام خواهد شد.

مدیر کل انتقال خون همچنین گفت: بخش پلاسما فریزس تولیدی نیز در استان بزودی راه اندازی خواهد شد که فرآیند جداسازی اجزای خون  و تزریق آن به بیمار از جمله مهمترین کارکرد های این بخش است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.