نفت شیمیدر را آتش زد و به فینال رفت

تیم بسکتبال نفت آبادان با شکست شیمیدر فینالیست شد.

 گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان دیدار هفتم تیم های بسکتبال  شیمیدر تهران و نفت آبادان در حالی ساعت 16 امروز در تالار بسکتبال آزادی تهران آغاز شد که برنده این دیدار  فینالیست سوپرلیگ بسکتبال ایران می شد. 
 
شیمیدر میزبان با سجاد مشایخی، فرید اصلانی، امرسون مورا، اوشین ساهاکیان و هروه توره به میدان آمد. آن سوی میدان اما حماد سامری در غیاب مهراد آتشی، زلاتکو یوانویچ، آرن داودی، محمد جمشیدی، محمد حسن زاده و میلان پوپویچ را ابتدا به زمین فرستاد. 
 
آغاز آتش بازی
محمد جمشیدی همان ابتدای بازی با پرتابی 3 امتیازی سبد شیمیدر را فتح کرد تا نوید روز خوبی برای آبادانی ها باشد. در ادامه شیمیدر با کار خوب مشایخی امتیازات خولی گرفت اما درخشش یوانویچ جواد رحمتی پور را در امتیاز 20 بر 15 به سود مهمان وادار به تقاضای وقت استراحت کرد.  کوارتر نخست سرانجام با برتری 24 بر 20 نفت به پایان رسید. 

نفت وقت دوم را هم بهتر آغاز کرد و با کار خوب جمشیدی و پوپویچ اختلاف را به 11 امتیاز رساند. رحمتی پور بازهم دست به کار شد و وقت استراحت گرفت. در بازگشت دو تیم به زمین امرسون با یک 3 امتیازی فاصله را کاهش داد. درست در همین زمان محمد یوسف وند جای اوشین را در ترکیب شیمیدر گرفت. بازی درخشان اصلانی اختلاف را به 4 امتیاز رساند و پرتاب 3 امتیازی یوسف وند فاصله را به حداقل کاهش داد تا این بار سامری وقت استراحت بخواهد. 

حضور عبدالله اندوی هم ثمری برای نفت نداشت تا شیمیدر از حریف خود پیش بیفتد. جمشیدی بلافاصله برتری را با پرتابی دوشیمیدری امتیازی پس گرفت و خطای  2 پرتاب آزاد به نفت داد که آرن داودی یکی از آنها را به ثمر رساند تا در برگشت کار در امتیاز 36 به تساوی کشیده شود اما این نفت بود که در پایان نیمه نخست 41 یر 38 و میان صدای بوق های کرکننده هواداران شیمیدر برنده به رختکن رفت.

نیمه دوم با امتیازگیری ساهاکیان آغاز شد. نیکولا تسکیتیشویلی هم از ابتدای کوارتر سوم در ترکیب شیمیدر جا گرفت. آن طرف هم محمدباقر قمری جای حسن زاده 4 خطایی را گرفت. چند اشتباه پیاپی از بازیکنان نفت بازی برتری 48 بر 45 میزبان را در پی داشت تا سامری بسیار زود در نیمه دوم درخواست وقت استراحت کند. در بازگشت دو تیم، نیمکت نفت تکنیکال گرفت تا اوشین فاصله را به 4 برساند. در همین لحظات بازی به دلیل شعارهای هواداران نفت آبادان دقایقی متوقف شد. 

پس از تذکر گوینده سالن بسکتبال آزادی، باز از سر گرفته شد و رحمتی پور امیر صدیقی و درو درغوکاسیان را به زمین فرستاد تا برتری را حفظ کند اما نفت با کار خوب یوانویچ بازی را در امتیاز  49 به تساوی کشاند.  سامری در این لحظات مجبور  شد اندوی را جای پوپویچ مصدوم به بازی بفرستد. فول گل میزبان روی قمری حساب کار را 58 بر 53 به سود نماینده پایتخت کرد اما حرکت استثنایی یوانویچ باعث شد شیمیدر در پایان کوارتر سوم فقط 4 امتیاز از نفت پیش باشد و با برتری 59 بر 55 به استقبال کوارتر چهارم برود.

لحظه موعود
یوانویچ در ابتدای 10 دقیقه چهارم یک سه امتیازی گرفت تا اختلاف به حداقل برسد اما اصلانی بلافاصله این شوت را جواب داد. 

هرچند نفت با کار خوب جمشیدی باز هم اختلاف را به یک رساند اما حرکت عجیب و غریب همین بازیکن فرصت برتری را از شاگردان سامری گرفت.  در ادامه تلاش یوانویچ همچنان نفت را امیدوار نگه داشت این تیم با جمشیدی به برتری 70 بر 66 هم رسید اما فول گل تسکیتیشویلی اختلاف را به یک کاهش داد. با 5 خطایی شدن پوپویچ، حسن زاده ناچار به بازی رفت اما دقیقه ای بعد 5 خطایی شد. در فاصله 29 ثانیه به پایان بازی نفت 75 بر 74 از حریف پیش افتاد و سرانجام این بازی تماشایی 77 بر 74 به سود نفت تمام شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار