بعد از فوت عزیزان باید مراقب حمله قلبی باشیم

تحقیقات حاکی از آن است که در بازه زمانی یک ساله بعد از تجربه از دست دادن نزدیکان به خصوص همسر، امکان غیرعادی شدن ضربان قلب و حمله قلبی افزایش می‌یابد.

به گزارش  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ برهیچ‌کس پوشیده نیست که تجربه از دست دادن اعضای خانواده و نزدیکان سخت و غیرقابل توصیف است و شوکی که از مشاهده چنین حادثه‌ای به وجود می‌آید تا مدت‌ها فرد را دچار مشکل می‌کند و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله افسردگی، تنش، اضطراب و اختلالات قلبی عروقی را به شدت افزایش می‌دهد.

اگر فرد فوت شده همسر و شریک زندگی و فردی نزدیک باشد به مراتب صدمات این فاجعه بیشتر می‌شود. تحقیقات نشان داده است که بر اثر بوجود آمدن فشارهای روانی شدید پس از تجربه تلخ مرگ یکی از نزدیکان، تا یک سال خطر ابتلا به ضربان‌های غیرعادی قلب و حمله قلبی به شدت افزایش می‌یابد.

نامنظم شدن ضربان قلب سبب نارسایی خون به قلب و ایست و حمله قلبی می‌شود که می‌تواند به راحتی جان افراد را بگیرد. علاوه بر این، نتایج تحقیقات متعددی نشان داده است که خطر حمله قلبی در این دسته از افراد در 30 روز پس از مرگ همسر و معشوقشان دوچندان می‌شود.

منبع: Medical News Today

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
والا ما خبر ازدواج مجدد افرادی که همسر و معشوقشان را از دست میدهند میشنویم ولی سکته رو تا حالا نشنیده بودیم .خخخ