توافق تحمیلی از جنس سعودی؛

المیادین پیش‌نویس مفاد توافق آتش‌بس یمن را منتشر کرد

منابع نزدیک به انصارالله اعلام کرده‌اند توافق آتش‌بس یمن بر اساس دیدگاه جریان «منصور هادی» تدوین شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلویزیون المیادین گزارش داد بر اساس سندی که به دست این شبکه رسیده است، سازمان ملل و ریاض برای برقراری آتش بس در یمن به توافق رسیده اند. منابع نزدیک به انصارالله اعلام کرده اند که این توافق بر اساس دیدگاه جریان «منصور هادی،» رئیس‌جمهور مستعفی و فرار یمن، تدوین شده است.

در این پیش نویس آمده است: انصارالله و کنگره مردمی متعهد می شوند از روز دهم آوریل (22 فروردین) دست از اقدامات نظامی بکشند. این توقف درگیری ها تا زمان تکمیل مذاکرات و عقب نشینی و تحویل سلاح ادامه خواهد داشت. توقف درگیری ها شامل توقف همه حملات زمینی، هوایی و دریایی و تحرکات نظامی در مرز و داخل یمن می شود. 

بر اساس این پیش نویس، طرفها اجازه دارند فقط برای دفاع از خود از سلاح استفاده کنند؛ اما به شرط آنکه از کمترین میزان نیرو  بهره ببرند.

علاوه بر این، هیأتهای امدادی و انسانی باید بتواند بدون هیج مانعی به همه مناطق یمن دسترسی پیدا کنند. هم زمان با توقف درگیری ها، انصارالله و کنگره مردمی باید آرامش رسانه ای را رعایت کنند.

در ادامه این پیش‌نویس آمده است: کمیته ای برای ایجاد و حفظ آتش بس و هماهنگی ها شامل چهار افسر بلندپایه نظامی و دو افسر عملیاتی تشکیل خواهد شد. این کمیته در کویت تشکیل جلسه خواهد داد و فرستاده سازمان ملل، مکان بعدی برگزاری جلسات آن را تعیین خواهد کرد. اعضای این کمیته اجازه مصاحبه با رسانه ها را نخواهند داشت و در شبکه های اجتماعی نمی توانند درباره موضوعات کمیته اظهار نظر کنند.

بنابر این پیش‌نویس، کمیته هایی محلی هم برای برقراری آتش بس تشکیل خواهند شد که هر کدام از آنها از دستکم 8 تن از بزرگان و ریش سفیدان بیطرف مورد قبول دو طرف تشکیل می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
بعد از این همه خونریزی اینطور باید انصار ا... تسلیم می شد....
آخرین اخبار