آغاز فعالیت مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی بسیج در مشهد

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری خراسان رضوی از آغاز فعالیت امسال مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی بسیج با هدف بررسی مسائل و مشکلات استان خبرداد.

آغاز فعالیت مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی بسیج در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازخراسان رضوی، علیرضا جامی افزود: : امسال مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی که پارسال ایجاد و تاسیس شده بود، فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند که البته اولویت این مرکز رصد و بررسی مسائل و مشکلات استان و شهر مشهد مانند آب، هوا، خاک، تهدید شناسی در پدافند غیر عامل، مباحث بیوشیمی است.

وی گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اولویت و جهت دهی اصلی برنامه‌ها با موضع اقتصاد مقاومتی است.

جامی تصریح کرد: موضوعات دانش بنیان که مهمترین محور آن اقتصاد مقاومتی است حمایت از 100 شرکت دانش بنیان را در برنامه خود دارد.

وی ادامه داد:پارسال از 70 شرکت در سطح استان حمایت شد که از این تعداد 30 مورد در قالب شرکت دانش بنیان و 40 مورد هم به صورت فردی بوده است.

جامی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان پیش قراول اقتصاد مقاومتی هستند و جریان و رونقی عظیم در بحث اقتصاد دانش بنیان می‌توانند ایجاد کنند،گفت: امسال ارائه تسهیلات بانکی 100 تا 200میلیون تومانی برای ایجاد شرکت با بازپرداخت 5 ساله با الزام ایجاد شرکت دانش بنیان انجام می‌شود و فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌توانند با دریافت تسهیلات این شرکت‌ها را راه اندازی کنند.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: در بسیج علمی و پژوهشی حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و فناورانه داریم.

جامی به حمایت از40واحد پژوهشی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال از 60 واحد در سطح ساخت نمونه اولیه و از طرح‌های آماتور و نیمه حرفه ای شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم .

وی بیان کرد: مخاطبین ما دانشجویان تمامی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی هستند و این افراد به سازمان بسیج علمی پژوهشی جذب می‌شوند.

جامی افزود: خانه نخبگان علمی بسیج استان تمرکز خود را روی مسئله یابی و محله محوری گذاشته به طوری که مسایل را در اتاق فکر و تحلیل احصاء کرده ایم در سال 95 مسائل را جدی تر، عملیاتی و متمرکز اجرایی خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی فناوری خراسان رضوی اظهار داشت: خانه نخبگان استان 600 نفر عضو دارد و در حوزه مخترعان و مبتکران نیز 700 نفر عضو هستند.

انتهای پیام//





ضیغمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.