شیراز؛

بازدید گردشگران عقاب طلایی از فارس

مسافران چهاردهمین قطار گردشگری جهان از جاذبه های تاریخی فارس بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: 44 مسافر آمریکایی و اروپایی با ورود به استان فارس از جاذبه های تاریخی - فرهنگی این استان دیدن کردند.
جعفرزاده ادامه داد: این گردشگران در بدو ورود از مجموعه های تاریخی پاسارگاد، تخت جمشید و نقش رستم بازدید کردند و با تاریخ و تمدن استان فارس آشنا شدند .  
وی بیان کرد: همچنین پس از ورود به شهر شیراز از اماکن تاریخی و فرهنگی این شهر از جمله محور زندیه، مجموعه های فرهنگی حافظ، سعدی، مسجد تاریخی نصیرالملک، باغ ارم، باغ نظر و موزه پارس دیدن کردند .
جعفرزاده افزود: مسافران این قطار در مجموعه فرهنگی حافظ به صورت کاملاً رسمی مورد استقبال شاپور رستمی معاون استاندار فارس و سید موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس قرار گرفته و به رسم یاد بود بوروشورها و نقشه های تخصصی دو زبانه به آنها اهدا شد .  
قطار بین المللی گردشگری سه شنبه گذشته از طریق مرز رازی وارد تبریز شد و سرنشینان آن از اماکن تاریخی و گردشگری این شهر از جمله بازار تبریز، مسجد کبود و موزه آذربایجان دیدن و عصر همان روز از ایستگاه مرکزی راه آهن تبریز به سمت زنجان حرکت کردند .  
مسافران این قطار علاوه بر شهرهای اصفهان و شیراز در ادامه با قطار عقاب طلایی که عضو باشگاه قطارهای لوکس دنیا و متعلق به شرکت خط آهن مجارستان و از امکانات ویژه برخوردار است از شهرهای یزد و مشهد دیدن می کنند و قرار است روز 23 فروردین سفر خود را در تهران به پایان برسانند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار