زاهدان؛

مشکلات مالی علت بزهکاری نوجوانان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات مالی علت اصلی بزهکاری اطفال و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت شهرستان زاهدان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ محمدعلی حمیدیان افزود:معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پایان نامه ای تحت عنوان بررسی و تحلیل جرایم اطفال و نوجوانان و ارائه راهکارهای پیشگیرانه در زاهدان، را مورد حمایت قرار داد.
وی ادامه داد: در این پایان نامه علل ارتکاب به جرایم اطفال و نوجوانان در پنج دسته علل خانوادگی، اقتصادی، فرهنگی، انگیزشی و محیطی طبقه بندی و برای هر کدام از این علل مولفه‌هایی مد نظر قرار گرفته است.
حمیدیان تصریح کرد: جامعه آماری پژوهش اطفال و نوجوانان بزهکار کانون اصلاح و تربیت شهرستان زاهدان بوده و حجم نمونه آن تعداد 43 نفر است که به صورت سرشماری انتخاب شده‌اند.
وی گفت: نتایج نشان داد هر پنج دسته عوامل مد نظر پژوهش در گرایش اطفال و نوجوانان به بزهکاری موثر بوده بدین معنا که بین این عوامل و بزهکاری رابطه معناداری وجود داشته گرچه بین مولفه‌های کمبود محبت از عامل خانوادگی و دوستان از عامل فرهنگی با بزه رابطه معناداری مشاهده نشده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار