ساری،

سپردن 180 قلم اشیای تاریخی به میراث فرهنگی مازندران

یکی از هنرمندان شهر رستمکلا 180 قلم اشیای تاریخی ،فرهنگی را به اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری مازندران هدیه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حمید عبدی خانسری از هنرمندان شهر رستمکلا 180 قلم اشیای تاریخی ،فرهنگی شامل انواع کوزه ، جام ، سر نیزه کوچک و بزرگ مفرقی ، کاشی طرح دار رنگی، مجسمه حیوان گلی ، انگشتر ، سوزن و موچین مفرقی ، کاسه سفالی و دیگر اشیای تاریخی را که در چندین سال جمع آوری کرده بود به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران تحویل داد.

وی گفت : قرار شد این اشیا تاریخی تا زمان ساخت موزه شهر رستمکلا، در اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نگهداری شود.

عبدی خانسری افزود:خریداران زیادی برای در اختیار گرفتن این مجموعه تاریخی به وی مراجعه می کردند اما برای حفظ این گنجینه تاریخی ، به درخواست همه خریداران پاسخ منفی داد تا این اشیا برای حفظ فرهنگ بومی منطقه باقی بماند و از دسترس خارج نشود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۳:۳۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
خوب این اقا چکاره بوده چطور این همه زیر خاکی به دستش رسیده که حالا مازادش به موزه اهدا کرده تواین چند سال داخل کشور زیاد اشیا عتیقه کشف وظبت شده پس چرا تو هیچ موزه ای نمیبینیم کجا میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
خیلی مردی به مولا. دمت گرم