وب‌سایت وُکس: کُردها؛ متحدان امروز و دردسرهای فردای آمریکا

به نوشته وب‌سایت «وُکس» با تضعیف گروه تروریستی داعش منافع مشترک آمریکا و کُردها از بین می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت وُکس، مقامات آمریکایی از میان مسائل مربوط به خاورمیانه در یک زمینه اتفاق نظر دارند: کُردها بهترین دوستان آمریکا در جنگ علیه گروه تروریستی داعش هستند.

دلیل این موضوع موفق بودن، قابل اتکا بودن و  قابل اطمینان بودن نیروهای کُرد است. این نیروها در عراق موفق به قطع کردن خطوط تدارکاتی داعش و فراهم آوردن زمینه برای حمله دولت عراق به موصل شدند. نیروهای کُرد در سوریه نیز 30 مایل به سمت رقه پیشروی کردند.

اما با عقب‌نشینی گروه تروریستی داعش ادامه همکاری‌ها میان کُردها و آمریکا برای هر دو طرف غیرضروری می‌شود. زیرا منافع دو طرف در خاورمیانه بسیار متفاوت است.

کُردها نسبت به معارضان سوری و ارتش عراق متحدان بهتری برای آمریکا هستند. زیرا کُردها هم محکم هستند و هم پول و سلاح برای تروریست‌ها نمی‌فرستند.

بنابر گزارش‌ها اتحاد آمریکا با کُردها به خوبی پیش رفته است. به طوریکه هم کُردها از قلمرو خود در سوریه و عراق  محافظت کردند و هم آمریکا 30 درصد از مناطق تحت اشغال داعش را پس گرفته است. در نتیجه با پایان قدرت گروه تروریستی داعش اتحاد آمریکا و کُردها نیز پایان می‌یابد.

البته داعش در حال ضعیف شدن است؛ اما نابودی کامل آن به طول می‌انجامد. در حال حاضر پیروزی بر گروه تروریستی داعش نیازمند اتحاد کُردها در سوریه و عراق و همچنین همکاری با دولت عراق است. در صورتیکه این اتحاد متزلزل شود تنها گروهی که به منافع خود می‌رسد داعش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
شبیه جوک است آمریکا خود داعش است چطور می خواهد داعش رو از بین ببرد
کردها هم از زمانهای قدیم حرکاتی شبیه داعش انجام می دادن سر بریدن سربازان چه سمت ایران چه سمت عراق
آخرین اخبار