اصفهان؛

برداشت گل محمدی در مزارع شهرستان کاشان آغاز شد

برداشت گل محمدی از دو هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت این محصول معطر در شهرستان کاشان با اشتغالزایی فصلی برای 13 هزار و 500 خانوار آغازشد.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرپرست فرمانداری کاشان در حاشیه آیین آغاز برداشت گل محمدی در مزارع بخش مرکزی این شهرستاندر گفتگو با خبرنگاران گفت: درآمد حاصل تولید گل محمدی بیش از560 میلیارد ریال است.

حمیدرضا مومنیان،با اشاره به درآمد بیش از 1600 میلیارد ریالی گلابگیران و تولید کنندگان حاصل از فروش گلاب ط ی سال گذشته در کاشان گفت: 162 کیلو اسانس گل محمدی و 250 تن گلاب ناب در سال گذشته از این شهرستانبه کشورهای اتحادیه اروپا صادر شده است.

وی با تاکید بر پیش‌بینی ارزش 5 تریلیون دلاری تجارت اسانس در چشم انداز 2050 سازمان تجارت جهانی افزود: تلاش در شهرستان کاشان بر اینست که ازخام فروشی جلوگیری شود و سرمایه گذاری در حوزه تولید اسانس و سایر مشتقات این محصول با ارزش هدایت شود.

به‌گفته‌وی، توجه به تولیدات اسانس رویکرد کاشان در حوزه گل و گلاب بر اساس چشم انداز توسعه این شهرستان است.

سرپرست فرمانداری کاشان، در ادامه با تاکید بر توسعه صنایع جانبی گل و گلاب و حمایت از آن گفت: باتوجه به چشم انداز و سند ملی کشور در حوزه گیاهان دارویی و اقلیم آب و هوایی شهرستان و مباحث اقتصادی دقت و تدبیر برای سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه کشاورزی ضروری است.

مومنیان تصریح کرد: بیشتر منافع حوزه گل و گلاب در مشتقات این محصول نهفته استاز اینرو سیاست و برنامه‌ریزی فرمانداری کاشان نیز بیشتر حمایت از توسعه صنایع جانبی صنعت گل و گلاب از جمله صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی است.

وی در پایان اظهارداشت: برداشت گل محمدی در کاشان از اواسط فروردین از بخش مرکزی آغاز و تا پایان خردادماه در بخش‌های قمصر ، نیاسر و برزک ادامه دارد.

شایان ذکر است: آیین آغاز برداشت گل محمدی با حضور سرپرست فرمانداری،جمعی از مردم و مسوولین کاشان در مزارع بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.