امیرآبادی‌فراهانی در موافقت با بودجه 95:

سیاست‌های کلی نظام در بودجه حفظ شده است

یک نماینده موافق بودجه گفت: سیاست‌های کلی نظام در بودجه حفظ شده و این بودجه تعارضی با قوانین دائمی کشور ندارد.

سیاست‌های کلی نظام در بودجه حفظ شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس که در موافقت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد؛ اظهار داشت: کمیسیون تلفیق در طول این مدت زحمات زیادی را متحمل شد و از ایشان و همچنین اعضای سازمان مدیریت که با کمیسیون همکاری داشتند تشکر می‌کنم.

نمایندگان با بیان اینکه با برخی از تبصره‌های بودجه به خصوص در بحث هدفمندی یارانه‌ها مخالفم اظهار داشت: اما با توجه به اینکه اعضای کمیسیون تلفیق زحمات بسیاری کشیدند و کارهای خوبی را انجام دادند و به خصوص از آن جهت که در ردیف‌ها و جداول مرز‌بندی خوبی را برای بودجه کشور مشخص کردند، موافقت خودم را اعلام می‌دارم.

وی با بیان اینکه تصویب بودجه سال چهارم در مجلس اصولا کار سختی است، تصریح کرد: چرا که نمایندگان در سال آخر درگیر انتخابات هستند ولی در طول این دوره و امسال به خصوص به قبل از عید رئیس و اعضای هیئت رئیسه کمیسیون جلسات خوبی با کارشناسان دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشتم.

امیرآبادی با اشاره به نکات مثبت بودجه سال 95، اظهار داشت: در راستای جلوگیری از افزایش نرخ تورم از نکات مثبت این است که هیچ تعرفه‌ای در بودجه سال 95 افزایش نیافته است.

نماینده قم افزود: بحث‌هایی چون آب، برق، گاز، خروجی‌ها، گواهینامه، تعرفه‌های قضایی، افزایشی پیدا نکرده است و از نکات مثبتی است که کمیسیون تلفیق بودجه 95 انجام داده است که جلوی فشار تورمی را بگیرد.

وی با بیان اینکه البته در بحث‌های مالیاتی افزایش‌هایی داشته‌ایم، گفت: با توجه به گزارش کمیسیون وقت و مذاکرات کمیسیون تلفیق بودجه به نظر می‌رسد که مسئولان مالیاتی قول دادند که پایه‌های مالیاتی را افزایش دهند که این کار بسیار مثبت خواهد بود، چون آنچه که مسلم و مشخص است، این است که ما در حالت رکود هستیم و در این دوره چون داد و ستدی صورت نمی‌گیرد و خرید و فروش بسیار پایین است، منابعی وجود ندارد که نرخ‌های مالیاتی افزایش پیدا کند.

امیرآبادی با بیان اینکه این از نکات خوبی بود که در کمیسیون تلفیق صورت گرفت، تصریح کرد: معمولا در سالیان گذشته افزایش تعرفه داشتیم، اما کمیسیون تلفیق امسال جلوی افزایش تعرفه‌ها را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در قسمت‌هایی چون نیروی انتظامی شاهد افزایش تعرفه‌هایی چون گواهینامه بودیم، اظهار داشت: نکته مثبت دیگر این است که دقتی که کمیسیون تلفیق انجام داد این بود که تعرضی به قوانین دائمی نداشته است.

امیرآبادی افزود: در واقع به آراء نمایندگان مجلس و قوانینی که قبلا تصویب شده است، احترام گذاشته‌ام و توجه داشته‌ام که تعرضی به قوانین نشود و سیاست‌های کلی نظام حفظ شود.

نماینده قم با اشاره به اینکه افزایش بودجه دفاعی نکته مثبت دیگری در بودجه 95 است، گفت: دو رقم قابل توجه یکجا به بودجه دفاعی اضافه شده است و این افزایش همراه با کار مناسب دیگری بوده و آن این است که در ردیف‌های خود آن قرار گرفته است، یعنی عددی که افزایش پیدا کرده است، به ردیف‌های خودش اضافه شود و در ردیف‌های نیروهای مسلح اضافه شده است که اقدام بسیار مناسبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در لایحه احکام و برنامه تصویب گردید که بودجه دفاع حتما به 5 درصد برسد، تصریح کرد: اعضای کمیسیون تلفیق به خوبی اولین قدم را در این راستا برداشتند که قابل تقدیر است.

امیرآبادی با اشاره به رقم دیگر اضافه شده به بودجه دفاعی، بیان داشت:  این رقم برای افزایش امنیت داخلی کشور است که در مبارزه با جرایم سازمان گرفته و همچنین برقراری امنیت اجتماعی در کشور نیاز بود که به نیروی انتظامی کشور کمک شود.

نماینده قم با اشاره به افزودن رقمی به بخش فرهنگ اظهار داشت: یکی از نکات مهم توجه به کلانشهرها است که با توجه به آنکه سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز دوستداران زیادی را از نقاط مختلف کشور به سمت خود می‌کشاند، اما متاسفانه این شهرها درگیر حاشیه‌نشینی هستند .

وی تصریح کرد: دولت 60 میلیارد تومان برای این زمینه پیشنهاد داده است.

امیرآبادی با بیان اینکه 300 میلیارد تومان به بخش دولتی اختصاص داده شده است، اظهار داشت: بخش تولید ما با کمبود نقدینگی مواجه است و واحدهای تولیدی که تعطیل شده‌اند مشکل نقدینگی دارند و 300 میلیارد تومان در قالب یارانه تسهیلات بانکی به این قسمت اختصاص داده شده است.

نماینده قم با اشاره به تخصیص 400 میلیارد تومان به بخش‌های آموزش عالی و دانشگاه‌ها، گفت: در این قسمت برای تشویق دانشجویان و دانشگاه‌ها به افزایش تولید علم، این رقم تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به ارقام تخصیص داده شده برای راه‌ها تصریح کرد: توجه به دهیاری‌ها و 600 میلیارد تومان مخصوص راه‌های روستایی ردیف‌هایی است که به ردیفهای اصلی اضافه شده است.

امیرآبادی با اشاره به بخش بهداشت و درمان تصریح کرد: در حال گذر از موضوعی است که مردم امیدوار شدند، چرا که در حال حاضر نزدیک به 7000 میلیارد تومان این بخش با بدهی روبروست و بابت این احساس نگرانی داریم.

نماینده قم با اشاره به اینکه حدود 1000 میلیارد تومان برای بخش بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است، گفت: الان بسیاری از بیمارستان‌های بخش خصوصی، دولتی و خیریه ما از بیمه طلبکارند و امیدواریم حمایت از این بخش بیشتر شود تا دفترچه‌ها در بیمارستان‌ها بی‌اثر نشود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بودجه ، مجلس ، امنیت ، امیرآبادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار