مخالفت فرانسوی ها با نامزدی اولاند در انتخابات ریاست جمهوری 2017

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، 80 درصد مردم فرانسه با کاندیداتوری اولاند در انتخابات سال 2017 مخالف هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ در حالی که شورای ملی حزب سوسیالیست، اصل برگزاری انتخابات درون حزبی را برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تایید کرده است، نتایج نظرسنجی که یوفوپ برای روزنامه ژورنال دو دیمانش انجام داده است نشان می دهد 80 درصد مردم فرانسه مایل نیستند که فرانسوا اولاند یکبار دیگر برای سمت ریاست جمهوری نامزد شد.

به طور جزیی تر 53 درصد طرفداران حزب سوسیالیست ، 91 درصد طرفداران حزب جمهوریخواهان و همچنین 89 درصد طرفداران راستگرایان افراطی مایل نیستند اولاند در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری نامزد شود.

از نظر ترکیب جمعیتی نیز بازرگانان و صنعتگران با نامزدی دوباره اولاند مخالف هستند. نتایج همین نظرسنجی نشان می دهد که 86 درصد بازرگانان و صنعتگران فرانسوی با این نامزدی مخالف هستند.

67 درصد پرسش شوندگان نیز اعلام کرده اند که اولاند برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فرانسه نامزد خواهد شد. 33 درصد نیز گفته اند که وی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه نامزد خواهد نشد. 23 درصد نیز گفته اند که وی احتمالا برای این انتخابات نامزد نخواهد شد.

درصورتی که اولاند برای انتخابات آینده نامزد نشود بر اساس نتایج این نظرسنجی ، یعنی بر اساس 33 درصد مردمی که از آنها در فرانسه در این خصوص سئوال شده بود امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد کنونی و به باور 28 درصد دیگر مانوئل والس نخست وزیر کنونی نامزد حزب سوسیالیست فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خواهند شد.

26 درصد دیگر از سئوال شوندگان نیز از نیکولا اولو فعال محیط زیست، 25 درصد مردم از مارتین اوبری، 22 درصد از ژان لو ملانشون، 16 درصد از آرنو مونته بورگ و 10 درصد نیز از سسیل دوفلو به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه نام برده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار