ساری،

پایان چشم انتظاری 10 ساله

بیمارستان امام خمینی آمل ، دهم اردیبهشت ماه امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل گفت: با بهره برداری از بخش‌های آزمایشگاه،سی‌تی اسکن و رادیولوژی، این بیمارستان از روز دهم اردیبهشت ماه سال‌جاری فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می کند.

حمزه قاسمی افزود: به احتمال زیاد در مراسم آغاز به کار این بیمارستان وزیر بهداشت و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این بیمارستان به لحاظ تجهیزات کاملا آماده است و تاکنون ۲۵۲ نفر پزشک و پرستار در بخش‌های مختلف برای بهداشت و درمان به صورت رسمی جذب شدند،گفت: حدود ۶۰ تا ۸۰ نیروی خدماتی نیز به مجموعه افزوده می شوند.

دکتر قاسمی افزود:بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات بیمارستان هزینه شده و تاکنون حدود ۹۸ درصد از تجهیزات بیمارستان تامین شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با بیان اینکه واگذاری این بیمارستان به دانشگاه آزاد واحد آیت‌الله آملی نیز با توجه به استفاده از اعتبارات دولتی پسندیده نیست گفت: این بیمارستان از ارائه هر گونه خدمات طرح های پزشکی دانشگاه آزاد دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) به عنوان مرکز تروما شهرستان آمل فعالیت خود را آغاز می‌کند، یادآور شد: با بهره‌برداری این مرکز درمانی بیمارستان ۱۷ شهریور که مرکز تصادفات است، به فعالیت ادامه می‌دهد.

قاسمی با اشاره به وجود امکانات پیشرفته همانند دستگاه رادیولوژی پرتابل، سی‌تی اسکن دیجیتال فلورسکوپی به همراه عکس‌برداری از دستگاه گوارش و نمایش عکس با جزییات کامل در این بیمارستان، تصریح کرد: دستگاه سی تی اسکن این بیمارستان با ۱۶ اندازه به عنوان پیشرفته‌ترین دستگاه موجود در مازندران است که برای تهیه آن بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

قاسمی، بیمارستان امام خمینی(ره) آمل را تنها بیمارستان مجهز مازندران در زمینه جمع‌آوری دیجیتال اسناد و مدارک دانست و یادآور شد: با توجه به وجود فایل‌های مدرن، ظرفیت جمع‌آوری اسناد در این مجموعه به ۱۰۰ هزار پرونده پزشکی می‌رسد.

این بیمارستان با دارا بودن 217 تخت، 24 تختICU، ۶ اتاق عمل، آزمایشگاه‌های مجهز میکروبی و بیوشیمی ، بانک خون، آزمایش سی‌بی‌سی و آزمایشگاه قند خون چهارمین بیمارستان شهرستان آمل است.

زمین این بیمارستان در سال ۶۵ تصویب و در سال ۶۶کلنگ آن زده شد و در سال ۸۵ سازمان مسکن و شهرسازی ساخت فاز اول این مرکز را شروع و در خرداد ۹۱ تحویل موقت شد.

وسعت زمین این بیمارستان ۴۹ هزار و۱۲۶ متر مربع با زیربنای ۱۵ هزار و ۶۲ متر مربع در سهطبقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.