برگزاري مسابقه بزرگ ادبي« تا سيمرغ » درنيشابور

چهاردهمين دوره مسابقه بزرگ ادبي روز ملي عطاربا عنوان « تا سيمرغ » توسط آموزش و پرورش نيشابور در بين كليه دانش آموزان دوره متوسطه اين شهر ستان ومناطق برگزار مي شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، معاون مدير آموزش و پرورش نيشابور گفت: آموزش و پرورش نيشابور براي  چهاردهمين سال پياپي همزمان با 25 فروردين سالروز ملي بزرگداشت عطار نيشابوري مسابقه بزرگ ادبي روز ملي عطاربا عنوان « تا سيمرغ » راباهدف اهمیت دادن به جایگاه شعر و ادب و فرهنگ و هنر توسط آموزش و پرورش  نيشابور ومناطق برگزارکرد که انشاله از سال آینده بصورت استانی برگزارخواهدشد.
سيد جواد قوامي نژاد  گفت:وقتی مقام معظم رهبری به فرهنگ اهميت داده و شعر را "ثروت ملی" می داند؛ اشاره به این است که این ثروت عظیم و سرمایه ملی، پشتوانه تاریخی و فرهنگی ماست و باید از آن محافظت شده ودر راستاي اعتلاي آن اقداماتي انجام داد وشعر اولین و والاترین هنر ایرانی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارد و در میان همه ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد.
وي خاطرنشان کرد: اين مسابقات در دوره دوم متوسطه در چهار پايه اول ،دوم ، سوم و چهارم  با حضور 600 نفر درقالب 200تیم سه نفره در  مرحله اول برگزار گردید که 50 نفر  32 دانش آمز دختر و 18 دانش آموز پسر به مرحله دوم راه یافتند  که این مسابقات در محل دبيرستان  ماندگار خیام برگزار شد.
عضو ستاد بزرگداشت روزملي عطار نيشابوري گفت:ما درپي آن هستيم که به جایگاه رفیع هنر شعر و ادب اهمیت بدهیم و از این هنر خدادادی در راستای رسیدن به اهداف عالی انسانی و فرهنگی استفاده کنیم.
مدير آموزش و پرورش نيشابورتصريح كرد: همچنين از برگزيدگان نهایی مسابقه بزرگ ادبي روز ملي عطاربا عنوان « تا سيمرغ » كه توسط آموزش و پرورش نيشابور در بين كليه دانش آموزان دوره دوم متوسطه اين شهر ستان ومناطق برگزارگرديده  در25 فروردين سالروز ملي عطار نيشابوري باحضور مسوولين  تجليل خواهد شد .
گفتنی است همه ساله نیز در 25 فروردین ماه که در تقویم ملی کشور به نام روز ملي  شیخ فرید الدین محمد عطار نیشابوری نامگذاری شده است ،همايش بزرگداشت در نیشابور و دیگر نقاط ایران و جهان برگزار می گردد كه امسال  جهارشنبه 25فروردین 95 ساعت30/7 صبح زنگ عطار در مدارس نیشابور نواخته می شود  وساعت   30/8 صبح  همايش علمی و پژوهشی روز عطار با حضورانديشمندان و محققان علم و ادب و عرفان در محل  فرهنگسراي سيمرغ نيشابور در نوبت صبح و مراسم  فرهنگي وهنري بزرگداشت روز ملي عطار نيشابوري ساعت 17 بعد از ظهردر محل باغ مصفاي عطار  برگزار خواهد گرديد.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.