مصوبات جلسه کمیته داوران "فدراسیون کشتی" اعلام شد

مصوبات نخستین جلسه کمیته داوران فدراسیون کشتی در سال 95 که در خانه کشتی تهران برگزار شد مشخص شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمیگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مصوبات این نشست به شرح زیر است:
 
١)مقرر گردید بر اساس اطلاعات مندرج در جدول آماری،  حدنصاب تعداد داوران بین المللی
هر استان ( جدول پيوست)،که بر مبنای تعداد کشتی گیران بیمه شده هر سال هر استان (به ازای هر ١٠٠٠کشتی گیر بیمه شده ، یک داورتاسقف ده هزار كشتي گير بيمه شده، و نيز به ازاء هر پنج هزار كشتي گير بيمه شده مازاد بر ده هزار كشتي گير مذكور، يك داور مازاد)، محاسبه گرديده است، سقف تعداد داوران بين المللي مجاز هر استان در نظر گرفته شود.  
تذكر:سه هيات كشتي استان برتر هر سال کشتی کشور،  از امتیاز یک داور بین المللی مازاد بر حدنصاب ملاك عمل در جدول اماري فوق الذكر ، برخوردار خواهند بود .
 
٢)استان هایی که تعداد  داوران انها از حد نصاب تعیین شده کمتر باشد می توانند از فرصت های کلاس های استاژ بین المللی استفاده نمایند .
 
٣)استان هایی که تعداد داوران انها از حد نصاب تعیین شده بیشتر است تا زمان رسيدن به به حد نصاب ملاك عمل، مجاز به اضافه نمودن تعداد  داوران بین المللی خود نخواهند بود.  
 
٤)مقرر گردید استان هایی که داوران آن ها در مرز بازنشستگی (آخرین سال داوری) قرار دارند،  بتوانند در سال اخر بازنشستگي داوران خود،  متناسب با تعداد داوران قرار گرفته در موقعیت بازنشستگی، با معرفي داوران واجدشرايط به فدراسيون كشتي،  برای کلاس استاژ بین المللی داوران جایگزین،  اقدام نمایند(منوط به اینکه جايگزيني داوران مذكور ،  مازاد بر حدنصاب ملاك عمل در جدول آماری مورد نظر نباشد ).
 
٥)مقرر گردید استان هایی که داوران بین المللی آن ها به دلیل عدم رعايت ضوابط، در موقعیت غیر فعال قرار می گیرند ، در صورتی که تعداد داوران بین المللی آنها ، کمتر از حد نصاب ملاک عمل باشد ، از مجوز اعزام داور به کلاسهاي  استاژ بین المللی برخوردار گردند .
 
٦)مقرر گردید كليه اعزام هاي داوران ممتاز ملی به كلاسهاي استاژ بين المللي در اجراي بندهاي فوق در اين صورتجلسه، مطابق با ضوابط  اعلامي کمیته داوران فدراسیون کشتی صورت پذیرد.
 
٧) با توجه به اغاز و توسعه فعالیت  كشتي هاي سنتی، تعداد مجاز داوران داراي درجه ممتاز ملي، و درجه ملی کشتی سنتی هر استان ، متناسب با شاخصهاي  بند یک این صورتجلسه، و حدنصاب ملاك عمل براي تعداد داوران بين المللي كشتي ازاد و فرنگي  خواهد بود.  
 
تذكر: حداقل تعداد  داوران کشتی های سنتی برای مردان و زنان به تفكيك در هر استان، نبايد كمتر از شش داور ملی باشد.
 
٨)مقرر گردید داورانی که دارای دفترچه داوری ( حداكثر تا انتهاي سال ٩٣)از فدراسیون های رزمی ، همگانی ، زورخانه ای ، و روستایی و عشایری در رشته های کشتی سنتی در بخش  بانوان و آقایان  در كشتي هاي آلیش – گراپلینگ – پهلوانی – قزاق کوراش – چوخه هستند ، در سال جاري ، با شرکت در کلاس های کنترل فدراسیون کشتی ،ارزیابی شده و در صورت کسب حد نصاب نمره لازم ، دفترچه داوري درجه ملی فعالیت در کشتی های سنتی را از سوی فدراسیون کشتی دريافت دارند .  
 
٩)داوران اعم از بانوان  و مرداني که در کلاس استاژ فدراسيون كشتي در رشته آلیش در سال ١٣٩٤ شرکت نمودند و پس از کسب نمره قبولی،  فرصت حضور و قضاوت در مسابقات آسیایی كشتي اليش تهران و كلاس بين المللي مرتبط با ان را يافتند و متعاقباً قضاوت آنان مورد تائید نماینده اتحادیه جهانی قرار گرفت،  دفترچه درجه ممتاز ملی خواهند داشت.  
 
١٠) مقرر گردید داوران دارای درجه هاي  ملی و ممتاز ملی کشتی های سنتی (آقایان– بانوان) در هر سال ، یک نوبت کلاس کنترل داشته باشند. بدیهی است داورانی که حداقل نمره لازم در کلاس های کنترل مذکور را دریافت نکنند ، از درجه ممتاز ملی به ملی ، و از ملی به عنوان غیر فعال ،تنزل پیدا خواهند نمود.  
 
با توجه به اینکه هنوز تعداد داوران متقاضی برای دریافت دفترچه ملی قضاوت در کشتی های سنتی در شرایط موجود،  براي كميته داوران مشخص و شفاف نیست،  پس از انجام کلاس کنترل بند هشتم اين صورتجلسه، چارچوب  و سیاستهاي های مرتبط با حد نصاب فعالیت داوران کشتی های سنتی در استان ها ، مجددا بازنگري خواهد شد .
 
١١) داوران ملی که در كشتي هاي  ازاد و فرنگي  از سوی هیات كشتي استان غیر فعال معرفی می گردند ، یکسال پس از غیر فعال بودن،در صورت اعلام هيات كشتي ذيربط،  مجدداً ميتوانند به عنوان داور فعال ، با یک درجه تنزل فعاليت نمايند. چنانچه داوران مذكور بیش از یک سال غیر فعال باشند ، مشمول دريافت امتياز يادشده نبوده، و از لیست داوران فعال ملي حذف گردند .
 
١٢) مقرر گردید داوران بین المللی که غیر فعال شدند مجوز قضاوت در مسابقات ملی و استانی نخواهند داشت.
١٣)نظام نامه قضاوت داوران کشتی های سنتی در رقابت های داخلی اعم از ملی و بین المللی، و  در رقابت های خارجی به ترتیب ذیل خواهد بود:
الف) مبنای اعزام داوران کشتی های سنتی به مسابقات خارجي بین المللی بر مبناي شماره دفترچه داوران درجه ممتاز ملي خواهد بود.(داورانی که بر مبنای حروف الفباء درکشتی های سنتی در سال ٩٣ و ٩٤ اعزام داشته اند،  تا زمان اتمام یک دوره اعزام داوران واجد شرایط بر مبنای شماره دفترچه ، اعزام نخواهند داشت.)
ب) مبنای قضاوت داوران کشتی های سنتی در مسابقات داخلی - بین المللی، شماره دفترچه داوران درجه ممتاز ملی خواهد بود .
پ)مبنای قضاوت داوران کشتی های سنتی در مسابقات  داخلی - ملی شماره دفترچه داوران درجه ممتاز ملی و ملی خواهند بود.
تبصره : باتوجه به شرایط خاص کشتی پهلوانی ، فعلاً، نظام نامه هاي ملاك عمل در رقابت های بین المللی خارجی و داخلی ، و مسابقات داخلي - ملي ، نظام نامه هاي جاري  در كشتي ازاد و فرنگي،  توام با حضور داوران بين المللي کشتی آزاد و فرنگی خواهد بود .
 
١٤) مقرر گردید با توجه به حساسيت  رقابت های انتخابي تیم ملی در روز بيست و هفتم فروردين ماه سال جاري، پنج داور قضاوت کننده در رقابت های مذکور، بر مبناي شماره دفترچه و سياستهاي نظام نامه  ملاك عمل ، از ميان داوران بين المللي درجه يك، كه فاقد هرگونه تبار استاني مشترك با استانهاي داراي كشتي گير در رقابتهاي مذكورهستند، انتخاب شوند. بر اين اساس اقايان  تقي زاده از بوشهر،عباسي از قم، مصلايي پور از يزد،رحيم پور از كردستان، رضاپور از گيلان رقابتهاي ياد شده را قضاوت خواهند نمود.
 
١٥) بنابه پیشنهاد فدراسیون کشتی و به منظور کمک به بهتر برگزار شدن قضاوت های داوری در رقابت های انتخابي تیم ملی مذكور ، اعضای منتخب کمیته داوران،  و رئیس کمیته داوران در اين رقابت ها، در امر قضاوت و مدیریت داوری مسابقات  كمك  خواهند داشت .
 
١٦) مقرر گردید داورانی که در مسابقات داخل يا خارج از كشور کنترل گرديده اند ،  نیازی به اعزام جهت کنترل مجدد به خارج از کشور نداشته باشند.
 
١٧) مسابقات آسیایی  و جهاني  و جام جهاني بعنوان مسابقات ارتقا درجه، براي اعزام داوران بين المللي متقاضي  با هزينه شخصي نخواهند بود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار