قم؛

اثرات معنوی اعتکاف

آیت الله مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اعتکاف اثرات معنوی بسیاری برای جوانان به همراه دارد و جوانان در طول ۳ روز به دور از فسادهای این دنیا با خدای خود رابطه نزدیکی برقرار می‌کنند.

به گزارش گروه ااستان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ یکی از برکات انقلاب اسلام برپایی نمازهای جمعه در سراسر کشور است که در قبل از انقلاب به صورت محدود و تنها در برخی از نقاط کشور برگزار می‌شد.

وی افزود: یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی در حقیقت احیای سنت فراموش شده اعتکاف بود که امروز شاهد گسترش روزافزون این سنت در کشور هستیم.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه سنت اعتکاف در خارج از مرزهای کشور اسلامی نیز باید گسترش یابد، عنوان کرد: این حرکت رو به رشد نباید متوقف شود و باید تلاش شود تا سنت اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان نیز احیا شود.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: دین مبین اسلام گنجینه‌های معنوی بسیاری دارد که به برکت انقلاب اسلامی این گنجینه‌ها گشوده شده و مورد بهره برادری قرار می‌گیرد.

یکی از مراجع تقلید شیعیان  افزود: این امر نشان می‌دهد که آن‌ها با حقایق جهان اسلام آشنا هستند در عین حال نباید نسبت به گسترش مکتب تشیع هراسی به دل داشته باشند بلکه آن‌ها باید نگران این موضوع باشند که جوانان از اسلام خارج نشوند چرا که شیعیان جزئی از مسلمین هستند.

آیت الله مکارم شیرازی  اظهار کرد: برخی از آفت‌ها می‌تواند اثرات معنوی اعتکاف را از میان بردارد که باید به آن توجه داشت و مراقب بود.

 وی ادامه داد: اعتکاف انسان را در زمینه‌های روحی و روانی آماده می‌کند از این رو باید بذرهای معنوی و فرهنگی را در دل‌ها کاشت که در این صورت نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

آیت الله مکارم شیرازی به معتکفین سفارش کرد تا در ایام اعتکاف از همراه داشتن وسایلی همانند تلفن همراه که آن‌ها را ممکن است از یاد خداوند باز دارد اجتناب کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار