رامین در دانشگاه شریف:

اگر اتفاقات 88 مدیریت نمی‌شد، جنگ سوریه در ایران شکل می‌گرفت

معاون مطبوعاتی دولت دهم گفت: اگر اتفاقات 88 مدیریت نمی شد جنگ سوریه در ایران شکل می‌گرفت.

اگر اتفاقات 88 مدیریت نمی‌شد، جنگ سوریه در ایران شکل می‌گرفت

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت دهم در مناظره‌ای که عصر امروز 23 فروردین ماه در دانشگاه شریف برگزار شد، پیرامون مسئله توهم توطئه در کشور اظهار داشت: ما نمی توانیم بگوییم که فقط توهم توطئه در ایران وجود دارد و در کشورهای غربی این مسئله نیست.

معاون مطبوعاتی دولت دهم ادامه داد : نمونه بارز توهم توطئه در کشورهای غربی صحبت های آنها در مورد ساخت سلاح اتمی توسط ایران بود و آنقدر این مسئله را مطرح کردند تا توانستند ایران را متهم کنند و دانشمندان پرتلاش ما را خراب کنند و بعد از اینکه این کار را کردند ایران را پای میز مذاکره کشاندند.

وی ادامه داد: زمانی که کشورهای غربی دیدند برجام به سرانجام رسیده و ایران بمب اتم نمی‌سازد سراغ مسائل دیگر ما مانند بحث موشکی رفتند تا ایران را نیز در این مسئله وادار به مذاکره کنند.

رامین در مورد نوع نگرش غربی‌ها در قبال ایران گفت: نوع پرورش فکری در نظام غرب اصلا مزدوری نیست بلکه آنها ذهن‌ها رامی خرند و در اختیار می گیرند ما نمی توانیم کارهایی که دولت های غربی علیه ایران انجام داده‌اند فراموش کنیم و بعد بگوییم که ما دچار توهم شده‌ایم. ما اگر این کارها را توهم فرض کنیم پس واقعیت چیست، آیا ایجاد صد‌ها مرکز برای نابودی حکومت کشور ما نیز توهم است.

معاون مطبوعاتی دولت دهم خاطر نشان کرد: هدف کشورهای غربی از گذشته کنترل ایران بوده چه دراین مسئله شاه حضور داشته باشد و چه نداشته باشد.

رامین ادامه داد: کشور در حال حاضر در شرایط بسیار خاصی قرار دارد و دلیل آن این است که یک مقاومت 37 ساله شکسته شده و کشورهای غربی توانسته‌اند با فشار هم توانمندی های هسته‌ای ما را متوقف کنند و هم به ایران نفوذ کنند، ما باید ببینیم چگونه رفتارکرده‌ایم که آنها دوباره می‌خواهند وارد ایران شوند. ما بهتر است بعد از 37 سال که این مذاکرات شکل گرفته است با یک انسجام در مذاکرات شرکت کنیم تا اینکه با یک حرکت اشتباه مردم کشورمان را تحقیر کنیم.

رامین افزود: تمام بحث این است که روزی نیاید که یک ایرانی احساس عقب ماندگی کند اما کشورهای غربی احساس قدرت کنند. کشورهای اروپایی و آمریکا هم مرکز مطالعاتی دارند و هم برای خود برنامه ریزی دارند تا یک ملت را زیرذره‌بین خود قرار دهند.

معاون مطبوعاتی دولت دهم گفت: اکنون در ایران آزادی بیان بوجود آمده تا هر کس بخواهد حرفش را بزند. کشورهای غربی اکنون فضایی را بوجود آورده‌اند که نخبگان ما نتوانند در ایران به فعالیت بپردازند و برای انجام فعالیت به کشورهای آنها بروند.

وی خاطر نشان کرد: دولتمردان آمریکا اعلام کرده‌اند که تحریم‌ها علیه  ایران کاسته نمی‌شود و همه این‌ها به لطف 2 سال و نیم مذاکره‌ای است که صورت گرفته است. آنها با این توافق می خواستند تا تمرکز ایران از مقابله با آمریکا به مقابله با دست‌نشانده‌های آمریکا معطوف شود.

معاون مطبوعاتی دولت دهم در بخش پایانی سخنانش با اشاره به مسائل سوریه و گروه‌های تروریستی فعال در این کشور اظهار داشت: کشورهای غربی با به راه انداختن گروه‌های تروریستی هم توانستند امنیت اسرائیل را تامین کنند و هم توانستند جنگ بین ایران و اعراب را بوجود بیاورند. نمونه بارز این کارشکنی‌ها در ایران نیز فتنه 88 است.

وی ادامه داد: در فتنه 88 کشورهای غربی می‌ خواستند تا با همین کارهایی که امروز در سوریه کرده‌اند جنگ امروز این کشور را در ایران بوجود آورند که خوشبختانه به دلیل مدیریت درست این فتنه این اتفاق رخ نداد و اکنون و به لطف دو سال ونیم مذاکره می خواهند ما را به هر سمتی که خودشان دوست دارند بکشانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار