انتقاد سازمان ملل از نژادپرستی و سرکوب در بحرین

مسئولان سازمان ملل تصریح کردند: از سال 2011 تاکنون شیعیان بحرین در معرض انواع اقدامات نژادپرستانه قرار گرفته اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی منامه پست، مسئولان سازمان ملل در بخش های حقوق فرهنگی، حقوق بشر و آزادی های دینی و یا اعتقادی، گزارشی را درباره اوضاع فرهنگی و حقوقی و آزادیهای دینی در بحرین ارائه داده اند.

این مسئولان سازمان ملل در گزارش خود نوشتند: از سال 2011 تاکنون اقدامات نژادپرستانه ضد شیعیان بحرین بطور مستمر و ادامه دار به اجرا درآمده است و حقوق شهروندان شیعه بحرینی در زمینه آزادی های مذهبی و اعتقادی و آزادی بیان و آزادی های فرهنگی نادیده گرفته شده است.

افزون بر آن تابعیت بحرینی شیعیان نیز لغو می شود ، و از برگزاری تجمعات مسالمت آمیز منع می شوند.

این در حالی است که این اقدامات با قوانین بین المللی ویژه حقوق اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و همچنین منشورهای بین المللی حقوق بشر مغایرت دارد.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به گزارش مسئولان سازمان ملل که در آن به اقدام مقامات بحرینی به سرکوب مخالفان سیاسی نظام اشاره شده است نوشت: در این گزارش همچنین شهروندان بحرینی پس از اعتراضات 2011 سرکوب شدند و از زور ضد آنها استفاده شد.

همچنین علمای شیعیان بحرینی تحت پیگرد قرار گرفته و بازجویی شدند و با ادعای قانون بحرینی مبارزه با تروریسم ، تابعیت بحرینی بسیاری از آنها لغو شد، به طوری که از سال 2012 تاکنون 250 شهروند بحرینی سلب تابعیت شدند که اکثر آنها شیعه هستند.

در این گزارش همچنین آمده است: از سال 2011 تاکنون حداقل 38 مسجد شیعیان بحرین در سراسر کشور ویران شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار