پیكرینگ: پیروزی ترامپ درانتخابات عواقب فاجعه آمیزی دارد

سفیر سابق آمریكا در سازمان ملل گفت درصورت پیروزی نامزد جنجالی جمهوری خواهان، عواقب فاجعه آمیزی در انتظار آمریكا و جهان خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ توماس پیكرینگ سیاستمدار با سابقه آمریكایی در گفتگو با ایرنا گفت؛ آنچه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریكا درجریان است در چند دهه گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود از طرفی در این انتخابات ما شاهد اظهارات و رویكردهای جنجال برانگیز نامزدهای حزب جمهوریخواه هستیم كه نه تنها مردم آمریكا و بسیاری از كشورهای جهان را خشمگین ونگران كرده از طرف دیگر شاهد رقابت فشرده میان دو نامزد حزب دموكرات هستیم كه یكی از آن ها سابقه ای طولانی در همكاری با تشكیلات سیاسی حزب و دولت آمریكا دارد و دیگری این تشكیلات و ارزش های حاكم بر آن را به چالش گرفته است.

پیكرینگ در رابطه با رقابت میان دو نامزد حزب دموكرات یعنی برنی سندرز و هیلاری كلینتون گفت گرچه سرنوشت این رقابت ها هنوز غیر قابل پیش بینی است به نظر می رسد هیلاری كلینتون در حال حاضر از برتری لازم برای دستیابی به نامزدی نهایی حزب برخوردار است.

دیپلمات باسابقه آمریكایی در ادامه گفت درجبهه جمهوریخواه ها درحالی كه دونالد ترامپ به نظر می رسد از برتری چشمگیری برخوردار است گروهی از شخصیت های حزبی تلاش می كنند جلوی این را كه او به حد نصاب لازم از نظر تعداد دلیگیت های لازم برای كسب نامزدی حزب دست پیدا كند بگیرند و یا اطمینان حاصل كنند كه حتی در چنین صورتی كنوانسیون حزب از یكپارچگی لازم برای تصمیم گیری و انتخاب او برخوردار نباشد.

وی افزود حزب دموكرات آمریكا دراین مرحله با مسئله دیگری روبرو است، این حزب سنتی را بنا كرده كه به'سوپر دلیگیت ها' موسوم است و معنی آن این است كه شخصیت های برجسته سیاسی حزب اعم از شاغل و یا غیر شاغل می توانند در مرحله مقدماتی بدون اتكا به آرای عمومی و با در نظر گرفتن برخی منافع حزبی از نامزد خاصی حمایت كنند كه همین حمایت ها می توانند به پیروزی نامزد مورد نظر آن ها منجر شود.

پیكرینگ گفت، بسیاری بر این باورند از آنجایی كه چنین حمایت ها نشانگر و یا برخاسته از آرای عمومی مردم آمریكا نیست در نهایت رویكردی غیر منصفانه و لطمه زننده به ماشین انتخابات آمریكا محسوب می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار