درگیری در مرز مقدونیه و یونان

نگهبانان مرز مقدونیه با مهاجرانی که تلاش داشتند از مرز این کشور به اجبار عبور کنند، درگیر شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،یک نوارهای تصویری نشان می‌دهد که پولیس مقدونیه برای متفرق ساختن مهاجران از گاز اشک آور و گلوله‌های رابری استفاده کردند.

از سوی هم، مقامات یونانی با کلمات سختی از برخورد پولیس مقدونیه علیه پناهجویان و پناهندگان انتقاد کرده است. این مقام‌ها گفتند که حوادثی که در مرز یونان - مقدونیه روز یکشنبه رخ داده است، غیر قابل تصور و غیر قابل قبول هستند.

گفتنی‌ست که سه هزار پناهجو در مرز میان مقدونیه و یونان با نیروهای امنیتی هنگامی درگیری شدند که می‌خواستند از موانع ایجاد شده در مرز، عبور کنند.

پزشکان بی‌مرز گفتند که ۲۶۰ در نتیجۀ گاز اشک آور و گلوله‌های رابری زخم برداشته‌اند. این پزشکان می‌افزایند که بیش از ۲۰۰ با مشکل تنفسی مواجه شده‌اند و بیش از ۳۰ تن دیگر در نتیجۀ شلیک گلوله‌های رابری زخم برداشته‌اند.

یکی از مقام‌های پزشکان بی‌مرز گفت: "ما بیش از ۳۰ تا ۴۰ تن را که بیشتر آنان مردان و همچنان زنان و کودکان بودند را به خاطر آسیب دیدن از شلیک گلوله‌های رابری، درمان کرده‌ایم."

وی افزد که این شلیک‌ها از سوی پولیس مقدونیه صورت گرفته است.

انتقاد از همسایگان مسأله جدیدی نیست. آتن و اسکوپیه از زمان استقلال مقدونیه در سال ۱۹۹۱ در مناقشه تلخ روی نام کشور "مقدونیه" قرار دارند. یونان ادعای این نام را برای شهری در شمال کشور دارد.

درهمین حال ، نخست وزیر یونان می‌گوید که ممکن روند فرستادن مهاجران از خاک این کشور به ترکیه برای مدتی به تأخیر افتد، تا در روند فرستادن مهاجران اصلاحاتی لازم به وجود آید.

مهاجرانی که مدت‌ها است در مرز یونان و مقدونیه بی‌سرنوشت به سر می‌برند.

بیشتر این مهاجران از کشورهای سوریه و عراق می‌باشند که به خاطر جنگ و خشونت‌ها کشور شان را ترک کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار