تخصیص کامل بودجه تعمیر و تجهیزات دانشگاه‌ خوارزمی در سال 94

رئیس دانشگاه خوارزمی از تخصیص کامل بودجه تعمیر تجهیزات دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه خوارزمی خبر داد.

محمدعلی سبحان اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص مشکلات بودجه آموزش عالی عنوان کرد: تعداد دانشگاه های کشور در سال 1384 کمتر از 100 دانشگاه بود که در فاصله سال 84 تا92 این تعداد به 300 دانشگاه افزایش یافت. این توسعه کمی در آموزش عالی باعث شد تمام دانشگاه‌ها با مشکل بودجه روبرو شوند و علاوه بر این موضوع حتی بدهی‌های بالایی را هم به بار آورند.

وی افزود: به عنوان مثال دانشگاه خوارزمی نزدیک به 10 میلیارد تومان به قسمت‌های مختلف بدهی دارد که چون نتوانستیم این بدهی‌ها را در سال 94 پرداخت کنیم، پرداخت آنها به سال 95 موکول شد.

سبحان اللهی درباره بودجه دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: بودجه جاری سال 94 این دانشگاه به همراه دانشگاه علوم اقتصادی، حدود 91 میلیارد تومان بوده که تا حدود 96 درصد بودجه جاری تخصیص داده شده است اما برای بودجه های عمرانی متاسفانه بیشتر از 10 درصد تخصیص داده نشده و پروژه های عمرانی که شروع کردیم تقریبا همه نیمه تمام مانده است.

وی با بیان اینکه تخصیص بودجه برای تعمیر و تجهیزات دانشگاه بهتر بوده است، ادامه داد:‌ با دانشگاه علوم اقتصادی حدود 7میلیارد تومان بودجه مشترک داشتیم که تقریبا 100 درصد آن تخصیص داده شده است و می توان گفت که تخصیص بودجه برای تعمیر و تجهیزات اکثر دانشگاه ها، به دلیل اهمیتی که این ردیف دارد، 100 درصد بوده است.

رییس دانشگاه خوارزمی بیان کرد: با توجه به ادغام دانشگاه علوم اقتصاد با دانشگاه خوارزمی اما متاسفانه بودجه این دانشگاه در بودجه دانشگاه خوارزمی دیده نشده و این موضوع یکی از مشکلات برای سال 95 است. سال گذشته بودجه دانشگاه علوم اقتصاد 12 میلیارد تومان بوده که با حساب تورم و.... باید در حدود 15 میلیارد تومان بابت این دانشگاه در بودجه سال95 دانشگاه خوارزمی در نظر گرفته می شد که متاسفانه این کار صورت نگرفت.

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری هایی که در مجلس انجام شده، قول داده اند که این اعتبارات تامین شود. امیدواریم با گشایشی که در بودجه دولت انجام می گیرد، تخصیص اعتبارات مانند سال 94 نباشد و تخصیص متناسبی را داشته باشیم تا بتوانیم پروژه های عمرانی خود را به خوبی دنبال کنیم و به سرانجام برسانیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار