المیادین: آغاز بهار طالبان با جنگ علیه دولت افغانستان

شبکه المیادین اعلام کرد جنبش طالبان عملیات بهاری خود را با هدف عملیات علیه نیروهای حکومت و مسئولان حکومتی افغانستان آغاز کرد.

المیادین: آغاز بهار طالبان با جنگ علیه دولت افغانستانبه‎گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به‎نقل از وب‎سایت شبکه المیادین، جنبش طالبان عملیات بهاری جنگ‌طلبانه خود را تحت‌عنوان «عملیات عمر» که به نام "ملا عمر"  منتسب است، به‌شکل علنی آغاز کرد.
 
هم‌چنین این گروه تاکید کرد فعالیت‌های مسلحانه و تلاش‌های شکل گرفته، درواقع عادت و سنتی است که طالبان بواسطه آن افزایش قدرت خود را در فصول بهار و تابستان بدست می‌آورند؛ که این اقدام عموما در بین مردم افغانستان به‌عنوان فصل جنگ و نزاع معروف است.

این جنبش در اظهارات خود بیان داشته است که  "نیروهای حکومت، دولت، جانشینان آن‌ها و هم‌چنین مسئولان حکومتی، هدف قانونی این عملیات‌ها خواهند بود."

در همین راستا گروه طالبان نظامیان افغان را به‌جدایی از صف حکومت و پیوستن به حکومت اسلامی افغانستان فراخواند.

گفتنی است طالبان پیش از این نیز به‌طور علنی بی‌میلی‌ نشستن بر تخته شطرنج گفتگو با حکومت را تا پیش از بازپس گیری شهرها از دست نیروهای خارجی اعلام کرده بود.

جنبش طالبان در بهار سال گذشته در عملیاتی نظامی با نام "شجاعت"، تهاجمی را شکل داده بود که در جریان آن تسلط بر مناطق بسیاری از افغانستان، ولایات و دهها مرکز مدیریتی و به‌ویژه شهر استراتژیکی قندوز واقع در شمال شرقی این کشور صورت گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار