استقبال دبیرکل سابق اتحادیه عرب از واگذاری جزایر مصری به عربستان

دبیرکل سابق اتحادیه عرب با استقبال از واگذاری جزایر مصری تیران و صنافیر به عربستان، آن را خدمت به امنیت و صلح جهانی دانست.

استقبال دبیرکل سابق اتحادیه عرب از واگذاری جزایر مصری به عربستان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه الجریده چاپ کویت در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: "عمرو موسی،" دبیرکل سابق اتحادیه عرب با استقبال از واگذاری جزایر مصری تیران و صنافیر به عربستان، آن را خدمت به امنیت و صلح جهانی و امنیت ملی اعراب دانست.

عمرو موسی درباره موضع رژیم صهیونیستی نیز گفت: اسرائیل از واگذاری جزایر مصری تیران و صنافیر به عربستان سعودی نگرانی ندارد.

روزنامه الجریده نوشت، عمرو موسی در گفتگو با این روزنامه افزود: «تصور نمی کنم اسرائیل نیز مخالفتی با این موضوع داشته باشد.»

وی [ البته در بخش دیگری از سخنانش ] نگرانی اسرائیل را به سبب توافق مصر و عربستان سعودی درباره این دو جزیره بعید ندانست به ویژه آنکه تنگه تیران میان جزیره تیران و ساحل سینا شاهراه آبی بین المللی محسوب می شود و حضور نظامی سعودی در کنار حضور نظامی مصر ابعاد گسترده ای دارد.

موسی افزود:« مصر به اسرائیل اطلاع داده است "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد عربستان به "شریف اسماعیل" نخست وزیر مصر اعلام کرده است عربستان سعودی به تعهدات مصر در توافقنامه کمپ دیوید احترام می گذارد.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار