در قسمت بیستم «معمای شاه» می بینیم:

نمایش جلسات مشترک ملی ـ مذهبی‌ها برای تصمیم گیری درباره نفت

با پخش قسمت بیستم سریال معمای شاه، جلسات مشترک ملی ـ مذهبی‌ها به سرپرستی دکتر مصدق و آیت الله کاشانی برای تصمیم گیری درباره مسئله نفت نمایش داده می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه یک،با نمایش این قسمت، سریال تاریخی، یک چهارم از قسمت‌های خود راپشت سر می‌گذارد. در این قسمت ضمن اشاره به مسائل مربوط به ملی کردن صنعت نفت و رخدادهای دربار در قالب نمایش رابطه میان اشرف و رزم آرا، شخصیت داستانی گُلنار با بازی نرگس محمدی نیز سرانجام به نقطه تعیین کننده داستان می‌رسد و خانواده وزیری به خواستگاری او می‌روند.

این مسئله، زمینه‌ای برای آشنایی بیشتر خانواده محمود با گذشته گلنار و خانواده‌اش است.همچنین در این قسمت و در ادامه نمایش حضور ثریا در دربار شاهنشانی، به تلاش وی برای ارتباط با «شهناز» دختر فوزیه پرداخته می‌شود.

این سریال ۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است. ۸۰ بازیگر اصلی، ۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.

این سریال۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی، وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ همزمان با دوران پهلوی دوم را روایت می کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار