شهرکرد؛

اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در چهارمحال و بختیاری

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، از آغاز اجرای طرح ملی «بسیج همگام با کشاورز» برای سومین سال و در تمامی مناطق تحت پوشش پایگاه های مقاومت روستایی این استان خبر داد.

اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علیرضا رحیمی گفت: این طرح از سال 1393 توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و با همکاری مدیریت هماهنگی و ترویج کشاورزی، بسیج سازندگی، بسیج مساجد و بسیج محلات اجرا می شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح ملی «بسیج همگام با کشاورز»، به عنوان اقدامی عملی در راستای ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در جهت کمک به امنیت غذایی و تولید پایدار کشاورزی با بهره گیری و استفاده از علوم روز و دانش و تجربیات محلی کشاورزان نمونه، با ارائه مدل های واقعی در مناطق تحت پوشش پایگاه های مقاومت روستائی و در قالب تشکیل کارگروه علمی سازی کشاورزی در پایگاه های مقاومت بسیج صورت می گیرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه مرحله اول طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در این استان، مربوط به کشت بهاره برنج است، افزود: کارشناسان خبره کشاورزی در مدت کاشت، داشت و برداشت، از مزارع برنج بازدید به عمل می آورند و با انتقال تجارب و دانش های روز به کشاورزان در مراحل مختلف تولید، موجب افزایش بهره وری کمی و کیفی محصول خواهند شد.

رحیمی، دستیابی به موفقیت در این زمینه را در گرو آموزش های مستمر به کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: کارگاه ها، کلاس های آموزشی و برنامه های بازدید متعددی برای کشاورزان هر شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: مهندسین بسیجی مجری این طرح، هر سال چند دوره آموزشی تخصصی و تسهیل گری را سپری می کنند و ضمن در اختیار گرفتن دستورالعمل ها و تحت نظر اساتید و فعالان بخش کشاورزی، از دانش های روز در زمینه کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی آگاهی می یابند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز، از ابتدای مهرماه و برای کشت پاییزه، وارد مرحله دوم خود می شود.

رحیمی افزود: متقاضیان اجرای این طرح می توانند ضمن مراجعه به نمایندگان و مدیران کانون های بسیج مهندسین هر شهرستان یا نشانی اینترنتی chb.bmki.ir، اطلاعات و راهنمائی های لازم درخصوص نحوه ثبت نام را کسب کنند.

انتهای پیام/ ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار