شهرکرد؛

ذرات معلق در هوای چهارمحال و بختياری به مرز هشدار رسيد

مديركل حفاطت محيط زيست چهارمحال و بختياری گفت: با افزايش دامنه نفوذ ريزگردها، ميزان ذرات معلق در هوای اين استان، به مرز هشدار رسيد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی افزود: امروز پنج شنبه 26 فروردین، ميزان ذرات معلق 10 ميكرون در هواي این استان به 195 ميكروگرم در متر مكعب و ذرات معلق 2.5 ميكرون نيز به 150 ميكروگرم در متر مكعب رسيده است.

وی، با بیان اینکه ريزگردهاي موجود در استان منشا خارجي دارد، اظهار داشت: این ریزگردها از كشورهاي عراق و عربستان وارد مناطق جنوب و غرب كشور شده است.

مديركل حفاطت محيط زيست چهارمحال و بختياری، همچنین گفت: به دليل ارتفاع بالا از سطح دريا و وجود رودخانه ها و جنگل هاي بلوط، بروز پديده گرد و غبار و ورود ريزگردها به اين استان شايع نيست، اما خشكسالي و وزش باد، سبب ورود این ريزگردها، طی سال های اخیر به چهارمحال و بختیاری شده است.

احمدي، توصیه کرد: در اين شرايط، افراد مسن و کودکان، بيماران قلبي، عروقي و ريوي، جز در موارد ضروري از منزل خارج نشوند و همچنين حركات ورزشي و پياده روي انجام ندهند.

مديركل هواشناسي چهارمحال و بختياری هم با اشاره به ورود ريزگردها به آسنمان استان گفت: ديد افقي در استان به كمتر از پنج كيلومتر رسيده است.

مهرداد قطره افزود: از ابتداي امسال تا كنون، آسمان چهارمحال و بختياري، هفت روز به دلیل هجوم ریزگردها، به مرز هشدار رسيده است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.