نمایشگاه آثار شاعران نامی ایران در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

نمایشگاه آثار شاعران نامی ایران عطار نیشابوری، سعدی شیرازی و ملک¬الشعرای بهار با عنوان« بر بال اندیشه» در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضویدایر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، رئیس روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي، گفت: دراین نمایشگاه که به مناسبت گرامی داشت شاعران نامی ایران عطار نیشابوری، سعدی شیرازی و ملک الشعرای بهار برگزار شده است کتابهای خطی ارزشمندی مانندتذکره الاولیاء، پند نامه، مناجات نامه، بوستان نصحیت المولوک و جنگ اشعار در معرض دید عموم قرارگرفته است.

محمد جواد قوی افزود: منطق الطیر، اسرار نامه مظهرالعجایب،کلیات سعدی، بوستان و گلستان از آثار چاپ سنگی این نمایشگاه می باشد.

وی با بیان اینکه كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي داراي مجموعه هاي خطي و چاپي بي‌نظيري درموضوعات مختلف خاصه آثار ادبی مي باشد كه به مناسبت هاي مختلف بخشي از آنها درقالب نمايشگاه به نمایش در می آید و مورد توجه نسخه‌شناسان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار دینی و مذهبی قرار دارد اظهار داشت: سیمای جامعه درآثار عطار، تعبیرات عرفانی از زبان عطار نیشابور، در قلمرو سعدی، شکوه سعدی در غزل، زندگی وآثار بهار، محمد تقی بهار و نقد ادبی و بیاد بهار از کتابهای چاپی این نمایشگاه می باشد.

گفتني است که نمایشگاه « بر بال اندیشه» همه روزه از 25 فروردین تا 5 اردیبهشت‌ماه، صبح و بعد از ظهر، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی می باشد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار