حکم جدید اوباما برای تقویت امنیت سایبری آمریکا

اوباما اعضای جدیدی را به عضویت کمیسیون ملی تقویت امنیت سایبری آمریکا درآورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، باراک اوباما – رییس جمهور آمریکا - مدیر اجرایی شرکت مسترکارت، رییس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و مقاماتی از شرکت مایکروسافت و اوبر را برای عضویت در «کمیسیون ملی تقویت امنیت سایبری آمریکا» دعوت کرد.

اوباما در 9 فوریه سال جاری میلادی (20 بهمن 1394) به دنبال کشف چند مورد هک گسترده در بخش خصوصی و همچنین به سرقت رفتن اطلاعات پرسنلی برخی از مقامات دولتی، طی حکمی دستور تشکیل کمیسیون ملی تقویت امنیت سایبری آمریکا را با حضور چهره‌های شاخص امنیتی و متخصصین فناوری اطلاعات صادر کرد.

این کمیسیون مشورتی که قرار است تا ماه دسامبر توصیه‌های بلندمدتی را برای تقویت امنیت سایبری در بخش دولتی و خصوصی آمریکا ارائه دهد، بخشی از طرح 19 میلیارد دلاری اوباما برای تقویت ساختارهای دفاعی آمریکا در برابر هکرها به شمار می رود.

طبق اعلام کاخ سفید، این کمیسیون پنجشنبه گذشته اولین نشست علنی خود را با حضور «لیسا موناکو» مشاور ضدتروریسم اوباما در محل وزارت بازرگانی آمریکا برگزار کرد.

ریاست این کمیسیون مشترکا برعهده «تام دونیلون» - مشاور امنیت ملی سابق اوباما - و «سام پالمیسانو» - مدیر سابق شرکت آی‌بی‌ام قرار دارد. 

طبق حکم صادره از سوی اوباما، تعداد اعضای این کمیسیون 12 نفر است که 8 نفر آنها مستقیما از سوی اوباما انتخاب شده و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، رهبر اکثریت مجلس سنا و رهبر اقلیت مجلس سنا نیز می‌توانند هر کدام یک نفر را برای عضویت در این کمیسیون معرفی می‌کنند.

ژنرال بازنشسته «کیث الکساندر» - مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و «آجای بانگا» - مدیر ارشد اجرایی شرکت مسترکارت به همراه مقاماتی از شرکت مایکروسافت و اوبر که نامی از آنها برده نشده است، جدیدترین اعضایی هستند که از سوی اوباما به این فهرست 12 نفره اضافه شده‌اند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار