اصفهان؛

راه چاره نایب رئیس دانشگاه ملبورن استرالیا برای خشکسالی

نایب رئیس دانشگاه ملبورن استرالیا درباره خشکسالی شهر ملبورن گفت: ما در دوران خشکسالی با استفاده از ظرفیت‌های علمی به گونه‌ای فضای سبز را افزایش دادیم که شهر را خنک کرده و کمترین مصرف آب را نیز داشتیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، «کی‌ون» نایب رئیس دانشگاه ملبورن استرالیا در دیدار با شهردار اصفهان با اشاره به اینکه معماری اصفهان همواره مورد توجه دانشجویان معماری دانشگاه ملبورن قرار می‌گیرد، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که کشور استرالیا نیز تاریخی بوده اما به دلیل تغییر برخی از بافت‌های شهری بافت جدید به بافت تاریخی غلبه کرده است.

وی قدمت 163 ساله دانشگاه ملبورن را دلیل بر تاریخی بودن شهر ملبورن دانست و افزود: همه می‌دانیم که دلیل ایجاد شهر ملبورن پیدایش طلا در این منطقه بوده که متاسفانه برخی از ساکنان این شهر پس از اتمام منابع طلا این شهر را ترک کرده و برخی دیگر به سختی این شهر را تا شکل‌گیری کامل مدیریت کرده‌اند.

نایب رئیس دانشگاه ملبورن استرالیا با اشاره به اینکه همه شهرهای جهان در برخی از مقاطع زمانی با چالش‌هایی رو به رو می‌شوند، گفت: شهر ملبورن از 30 سال گذشته و به دلیل مشکلاتی که صنعت برای این شهر ایجاد کرده بود رویکرد دانش‌محوری به خود گرفته و دانشگاه به عنوان یکی از المان‌های حساس این شهر تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه در شهر ملبورن بر این اعتقادیم که در شهرک‌های جدیدی که برای شهروندان ایجاد می‌شود باید امکاناتی فراهم شود که برای شهروندان کیفیت زندگی خوبی را به همراه بیاورد، بیان کرد: همچنین سعی شده معماری‌هایی که در این شهر انجام می‌شود با فرهنگ مردم همخوانی داشته باشد تا مردم به مناطق جدید نیز حس تعلق پیدا کنند.

کی‌ون ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را از نخستین اولویت‌های‌ برنامه‌ شهرهای کشور استرالیا عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس در این شهرها دانشگاه‌ها نقش بسیار تاثیرگذاری دارند و از شهر به عنوان بستری برای پیاده‌سازی‌ ایده‌هایشان استفاده می‌کنند.

وی که معتقد است شهرها بهترین آزمایشگاه برای اجرای آخرین پژوهش‌های دانشگاهی هستند، افزود: باید توجه داشت که امروزه تنها مکان تاثیرگذار در حل چالش‌های جدی شهرها، دانشگاه‌ها هستند و شهری مانند اصفهان که در ابتدای راه تبدیل شدن به دانش‌محوری است باید به این امر توجه داشته باشد.

نایب رئیس دانشگاه ملبورن استرالیا در ادامه نزدیک بودن محل اشتغال و محل زندگی را یکی از مولفه‌های بالا بردن کیفیت زندگی برای شهروندان دانست و ابراز کرد: از این رو برنامه‌ریزی در این باره در شهرهای دانش‌محور باید در راستای راه‌اندازی مشاغلی باشد که سازگاری با محیط زندگی شهروندان نیز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر ملبورن به مدت 14 سال در خشکسالی به سر برده و امسال سومین سال آبی این شهر است، افزود: ما در دوران خشکسالی سختی‌های زیادی را متحمل شدیم اما با استفاده از ظرفیت‌های علمی به گونه‌ای فضای سبز را افزایش دادیم که شهر را با استفاده از این فضا خنک کرده و کمترین مصرف آب را نیز داشتیم.

کی‌ون گفت: در حال حاضر ملبورن سرسبزترین شهر و نگین سبز استرالیا است و از این رو از جایگاه ویژه‌ای در این کشور برخوردار است. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.