سفیر ایران در دیدار با وزیر اطلاع رسانی پاكستان

هیات رسانه‌ای پاكستان به ایران سفر می‌كند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاكستان با وزیر اطلاع رسانی كشور میزبان دیدار كرد.

هیات رسانه‌ای پاكستان به ایران سفر می‌كند
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاكستان با وزیر اطلاع رسانی كشور میزبان دیدار كرد و دو طرف بر تقویت روابط دوجانبه در تمام زمینه ها از جمله ضرورت و اهمیت گسترش بیش از پیش همكاری های رسانه ای متقابل تاكید كردند.

مهدی هنردوست عصر پنجشنبه در دیدار با پرویز رشید با تاكید بر اهمیت و ضرورت تبادل هیات های رسانه ای میان دو كشور گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاكستان قرار است در آینده نزدیك و قبل از ماه مبارك رمضان گروهی از اصحاب رسانه های مختلف پاكستان را برای آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های ایران و مشاهده واقعیت ها و حقایق این كشور از نزدیك، به ایران اعزام كند.

پرویز رشید نیز ضمن استقبال از این ابتكار سفارت جمهوری اسلامی ایران، برای تسهیل روند انجام این مهم اعلام آمادگی كرد.

دو طرف همچنین تاكید كردند كه ضرورت دارد یادداشت تفاهم ها و قراردادهای همكاری بیشتری میان رسانه های ایران و پاكستان با هدف فراهم تر ساختن زمینه همكاری و تعامل میان رسانه های دو كشور امضا شود.

** هنردوست: امنیت پاكستان را امنیت خود می دانیم

سفیر كشورمان در این دیدار با بیان اینكه ایران اهمیت فراوانی به روابط راهبردی خود با پاكستان به عنوان یك همسایه مهم قائل است، گفت: ایران امنیت پاكستان را امنیت خود می داند و هرگز به كسی اجازه نخواهد داد تا اقدامی از خاك ایران علیه این كشور همسایه انجام دهد.

وزیر اطلاع رسانی پاكستان نیز تاكید كرد كه این كشور نیز كاملا چنین اعتقادی دارد و امنیت ایران را امنیت خود می داند.

هنردوست در این دیدار همچنین با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاكستان و دستاوردهای مهم این سفر، اظهار داشت: روابط سیاسی ایران و پاكستان به عنوان دو كشور همسایه، دوست و برادر از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است و ضرورت دارد كه مناسبات تجاری و اقتصادی دو كشور نیز همپای روابط خوب سیاسی و متناسب با آن ارتقا یابد.

وی با اشاره به لغو تحریم ها و شرایط پسابرجام گفت كه در شرایط جدید زمینه های خوبی برای گسترش مناسبات تجاری-اقتصادی دو كشور در حوزه های گوناگون از جمله انرژی فراهم شده است و برداشته شدن گام های عملی برای تكمیل خط لوله گاز ایران-پاكستان از مهم ترین اولویت ها است.

پرویز رشید وزیر اطلاع رسانی پاكستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع و مطالب مطرح شده از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران، اهمیت تلاش های مشترك برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را مورد تاكید قرار داد و گفت كه این پدیده های شوم دشمنان مشترك ایران و پاكستان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار