ثبت‌نام بن کتاب دانشجویی نمایشگاه کتاب آغاز شد

ثبت نام برای دریافت بن کتاب دانشجویی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از امروز شنبه ۲۸ فروردین ثبت نام برای دریافت کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب از  بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای دانشجویان سراسر کشور آغاز شد. این بن‌کارت‌های دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.
 
دانشجویان از هم اکنون تا ساعت ۱۲ شب ١ اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به سامانه توزیع بن کارت دانشجویی به نشانی http://bon.tibf.ir درخواست خود را برای دریافت بن ١٠٠ هزار تومانی خرید كتاب ثبت كنند.
 
سهم دانشجو در دریافت بن‌های ١٠٠ هزار تومانی، ٦٠ هزار تومان است كه پرداخت آن از طریق اپلیكیشن «آپ» و پس از نهایی شدن فرایند ثبت نام انجام می‌شود. (بن دانش آموزی نیز ٥٠ هزاز تومان است كه٥٠ درصد آن به صورت یارانه و ٥٠ درصد سهم پرداختی دانش آموز است).
 
پس از پرداخت مبلغ بن کتاب، یک حساب بانکی توسط بانک شهر برای متقاضیان بن کتاب ایجاد شده و اطلاعات آن شامل شماره كارت، رمز دوم، cvv۲ و تاریخ انقضا از طریق پیامك برای دانشجو ارسال می‌شود. دانشجویان می‌توانند پس از دریافت اطلاعات كارت، بدون نیاز به کارت فیزیکی به آسانی با استفاده از اپلیکیشن آپ در تمامی غرفه‌های نمایشگاه  اقدام به خرید کتاب کرده و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، از مزایا و جوایز در نظر گرفته شده برای پرداخت اپلیكیشنی بهره‌مند شوند.
 
بر اساس این گزارش، با هماهنگی‌های به‌عمل آمده با اپراتورهای تلفن همراه كشور، استفاده از اپلیکیشن آپ در مدت زمان برگزاری نمایشگاه هیچ هزینه‌ای برای اینترنت همراه بازدیدكنندگان نمایشگاه نخواهد داشت. لذا دارندگان سیم کارت‌های دائمی و اعتباری تمامی اپراتور‌ها می‌توانند به صورت رایگان و بدون کم شدن حجم ترافیک اینترنت همراه خود از طریق اپلیکیشن آپ و با استفاده از اعتبار بن کتاب خود اقدام به خرید کتاب کنند.
 
در خصوص کارت‌های فیزیکی هم لازم به ذکر است که متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو یا طلبه (به صورت اینترنتی یا از طریق آپ شرکت آسان پرداخت) برای دریافت بن کارت می‌بایست شخصاً و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب کرده‌اند مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری کنند. کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می‌شود ولاغیر.
 
مدارک لازم هنگام دریافت کارت عبارتند از کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی یا شناسنامه جدید و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه. هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.
 
زمان توزیع کارت‌ها هم از تاریخ ۸ تا پایان نمایشگاه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ است. کارت‌ها فقط در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب امسال اعتبار داشته و از طریق دستگاه‌های کارت خوان داخل غرفه ناشران قابل استفاده است.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران ١٥الی ٢٥ اردیبهشت سال جاری در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
چرا هیچ خبری از بن 400 هزار تومنی دکترا نشد
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
انتظار میرفت که برای رفاه حال دانشجویان روند خرید بن کتاب آسانتر شود و نه سخت تر!!! این همه بانک درست و حسابی با شعب پرشمار، چرا بانک «شهر» را انتخاب کردید که در برخی استانها از جمله استان چهارمحال و بختیاری تنها یک شعبه دارد؟!!! هنوز خیلی از مردم بویژه در استانهای محروم قدرت خرید گوشی اندروید ندارند! ای کاش یادی هم از ما که زیر خط فقر و بلکه زیر خط مرگ هستیم میکردید. سالهای گذشته برنامه ریزی و روش کار بسیار بهتر بود. آیا معنی «همدلی و همزبانی» آزار مردم برای سود شرکتها و افراد خاص است؟ البته مثل همیشه هیچ مسئولی پاسخگو نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
بن دانشجویی رو برای خرید هر کتابی میشه استفاده کرد, مثل بقیه عابربانک ها ازش استفاده می کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
یک سوال داشتم لطفا هر کسی اطلاع داره پاسخ بده ایا بن دانشجویی فقط برای خرید کتاب های مخصوص به دانشجو هاست یا برای خرید هر نوع کتابی میتونه استفاده بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
نکته جالب این است که برای دریافت این کارت ها باید پرداخت ها از طریق شرکت خصوصی آسان پرداخت و نصب یک نرم افزار بر روی گوشی هوشمند صورت بگیرد.
چطور ممکن است یک موضوع ملی و فرهنگی را به سود یک شرکت خصوصی گره بزنند.
برای نصب این نرم افزار هم باید حتما گوشی هوشمند و اندروید 4 به بالا داشته باشی.
این طرح خدمت به قشر دانشجو است یا خدمت به یک شرکت خصوصی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
من نمیدونم چرا فکر نمیکنند اخه بااین تورمی که ایجاد کردن با این چهل تومن ادامس دستت نمیدن چه برسه ی کتاب اونم برای ی دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
یک سال در نمایشگاه کتاب خواهرم هر چه تلاش کرد با بن دانشجویی کتاب خارجی خریداری کند نشد که نشد.. اصلا دستگاه کار نمی کرد... از طرفی همه کتب خارجی مهم از جمله دیکشنری های خارجی را چند نفر زودتر یکجا خریداری کرده و برده بودند و بعدا در بازار با چند برابر قیمت به فروش گذاشته بودند ...
به نظرم بن دانشجویی به درد دانشجویان زبان های خارجی در مقاطع پایین تر از دکترا نمی خورد
بقیه رشته ها را نمیدانم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
باید حتما شصت هزار تومان پرداخت کنیم تا چهل هزار تومن به ما تعلق بگیرد؟ حالا اگر کتاب بدرد بخور در نمایشگاه برای خرید پیدا نکنیم شصت هزار تومان که برای خرید بن پرداخت کرده ایم چه می شود؟ روز اول نمایشگاه اساتید و بعد دانشجویان دکترا می توانند خرید کنند و روزهای بعد دانشجویان مقاطع پایین تر .....
معمولا کتب خارجی مهم از جمله دیکشنری ها را روزهای نخست اساتید و دانشجویان دکترا یکجا همه را خریداری کرده و می برند برای بقیه چیزی باقی نمی ماند بن دانشجویی فکر نمیکنم به درددانشجویان مقاطع پایین تر بخورد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
مبلغ بن سال گذشته 80 هزار تومن بود و امسال 20 هزار تومن زیاد شده است، ولی این افزایش مبلغ را در واقع دانشجو می دهد، زیرا دانشجو بجای 80 هزار تومن سال گذشته، باید 100 هزار تومن خرید کند - حال خودتان قضاوت کنید که این افزایش به نفع چه کسی است؟ دانشجو اگر بخواهد کتاب بیشتری بخرد نیاز به افزایش مبلغ بن ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
با چهل هزار یه جلد کتاب هم نمیشه خرید اینا دانشجو رو چی فرض کرده اند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
مگه دانشجو گدای 40 هزار تومان بن است میخوام اونم نباشه