بیرجند؛

65 هزار کیلومتر خطی نقشه برداری هوایی در استان

تاکنون از آغاز پروژه ژئوفیزیک هوایی استان، 65 هزار کیلومتر خطی معادل15 هزار کیلومتر مربع در مدت 130 روز انجام شده است وادامه عملیات نیز در حال انجام است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ رییس سازمان صنعت,معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: مساحت کل پروژه حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع معادل ۱۱۰ هزار کیلومتر خطی است .

داود شهرکی افزود : این پروژه به روش های مگنتو متری ورادیو متری صورت می گیرد و تا عمق 700متری اطلاعات مناطق مستعد فلزی وغیر فلزی را در اختیار قرار می دهد.

وی گفت:متوسط برداشت روزانه 423 کیلومتر بوده است.

وی با اشاره به ارتفاع میانگین پرواز افزود: این پرواز ها در ارتفاع 40 متری از سطح زمین وفاصله خطوط پروازی 250 متر و سرعت میانگین پرواز 140 کیلومتر بر ساعت انجام می شود .

رییس سازمان صنعت,معدن وتجارت ابراز امیدواری کرد بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده توسط سازمان زمین شناسی کشور به نتایج خوبی دست یابیم و زمینه اکتشافات تکمیلی ودست یابی به ذخایر معدنی جدید فراهم گردد و در آینده نه چندان دور، فرصت های مناسبی را جهت دستیابی به پتانسیل های معدنی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم نماییم.

قابل ذکر است تاکنون در کشور 250 هزار کیلومتر مربع مطالعات ژئوفیزیک هوایی انجام شده است که خراسان جنوبی معادل 45 درصد کل ژئوفیزیک هوایی کشور را بخود اختصاص داده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.