پدر ستایش، دختر به قتل رسیده افغانستانی: مجازات قاتل را خواستارم

ماجرای قتل ستایش،بازتاب گسترده ای در رسانه های ایران و شبکه های اجتماعی داشته و انزجار از سوی شهروندان فهیم ایرانی و افغانستانی به این حادثه انعکاس یافته است.

پدر ستایش، دختر به قتل رسیده افغانستانی: مجازات قاتل را خواستارمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ماجرای قتل ستایش، کودک 6 ساله افغانستانی مقیم "خیرآباد” ورامین که به گونه ای هولناک توسط یک جوان ایرانی به قتل رسیده است، بازتاب گسترده ای در رسانه های ایران و همچنین شبکه های اجتماعی داشته و انزجار و نفرت از سوی شهروندان فهیم ایرانی و افغانستانی درباره این حادثه انعکاس یافته است.

در کنار این واکنش ها، پدر شایسته در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی کشور، خواهان مجازات قاتل دختر خردسالش شد. 
 
متن زیر گفتگوی تلفنی خبرگزاری رصد با پدر شایسته است که از نظر شما مخاطبان عزیز می گذرد:

ستایش قریشی، دختر شش ساله افغان، بعدازظهر روز یک‌شنبه ۲۲ حمل  از خانه گم می‌شود. پدرش به خاطر یافتن ستایش تمام کوچه‌ها و خیابان‌ها را به دنبالش می‌گردد. اما او را پیدا نمی‌کند. روز سه‌شنبه ۲۴ حمل پولیس ایران به پدر ستایش خبر می‌دهد که دخترش پیدا شده است؛ البته جنازه‌اش.

امروز شنبه ۲۸ حمل ۱۳۹۵ خورشیدی، شماره‌ی پدر ستایش را پیدا کردیم و به وی زنگ زدیم؛ صدایش گرفته بود. درباره‌ی دخترش ستایش گفت: «دختر ما در خانه بود، بچه‌ی همسایه‌مان او را با خودش برده بوده؛ ما خیابان‌ها را گشتیم، اما او را پیدا نکردیم، فردایش باز هم گشتیم، اما پیدا نشد. به کلانتری (حوزه) گفتیم و آنها را هم در جریان گذاشتیم.»

براساس گزارش‌ها٬ یک پسر۱۷ ساله ایرانی که همسایه ستایش قریشی بوده، ستایش را ربوده و بعداز قتل او در وان حمام٬ قصد داشت که با اسید جسد ستایش را از بین ببرد.

از شیر آقا پدر ستایش می‌پرسم که چه وقت پولیس به شما خبر داد؛ گفت: «شب سه‌شنبه پولیس به ما زنگ زد و گفت دختر شما پیدا شده؛ رفتیم دیدم جنازه‌اش را.»

آقای قریشی می‌گوید که پولیس متهم را بازداشت کرده است.

پدر ستایش در ادامه صحبت‌هایش گفت که  روز چهارشنبه (۲۵ حمل) ستایش را به امام‌زاده بردیم و دفن‌اش کردیم.

روز جمعه ۲۶ حمل برای ستایش قریشی خانواده و فامیل‌اش ختم قرآن گرفتند.

پدر ستایش درباره پاشیدن اسید گفت: «روی دخترم ستایش، آب اسید هم پاشیده بود.» آقای قریشی در مورد تجاوز به دخترش افزود: «هنوز پزشک قانونی به ما اطلاع نداده است که این کار هم شده یا نه.»

پدر ستایش هر بار پشت تلفن از دولت ایران به خاطر همکاری‌های‌شان در رابطه با این رویداد تشکری می‌کرد.

پدر ستایش می‌گوید که خواست ما این است که قاتل به سزای عمل‌اش برسد.

پدر ستایش باشنده اصلی ولسوالی گذره ولایت هرات است. وی ۲۷ سال است که در ایران مهاجر است. اکنون آقای قریشی در محله خیرآباد ورامین، یکی از ولسوالی های تهران زندگی می‌کند. پدر ستایش شغل آزاد دارد و برای یافتن کار سر چهارراهی می‌رود.

واکنش‌ها

قتل ستایش قریشی در شبکه‌های اجتماعی میان کاربران افغان دست به دست می‌شود و خشم آنان را برانگیخته است.

احمد بهزاد، وکیل مردم هرات در پارلمان در صفحه فسیبوک‌اش نوشته است:«خبر جنایت تکان‌دهنده در ورامین ایران قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. کودکی آواره طعمه گرگ صفتی آدمخوار شده است.» آقای بهزاد در ادامه نوشته‌اش، گفته است:« در جهان امروز باید به انسان بودن جدا از تعلقات ملیتی، نژادی، فرهنگی و دینی حرمت نهاد؛ چیزی که جامعه میزبان مهاجران در ایران شدیدا به آن نیازمند است. باشد که ستایش‌های دیگر در پناه ارزش نهادن ما به انسانیت، مصونیت یابند».

سید جمال الدین سجادی یکی از کاربران شبکه‌های در باره این حادثه در صفحه فیسبوک‌اش نوشته است:« دارم به این فکر می‌کنم که دنیا به کدام سو روان است…دختربچه شش ساله، یعنی فقط شش سال دارد، شش سال یعنی خیلی کم، او هنوز بد و خوب را نمی فهمد…»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
شمارو بخدا قاتل ستایش را چنیدین بار اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۴ تير ۱۳۹۶
واقعا خیلی درد داره خیییلی. یه دختر بچه ی شش ساله رو بکشن و روش اسید بپاشن.خدایا چه به روز مادرش اومده؟ چجوری می تونه تحمل کنه؟ آخه دل آدم بیشتر بخاطر این می سوزه که هنوز یه بچه بوده و بزرگ نشده که این بلا رو سرش آورده. خدایا اگر جانی در این دنیا هست یا هدایتشون کن یا هرچه زودتر از رو زمین ورشون دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدایا آخه به چه جرمی؟؟17ساله چرا باید بتونه آدم بکشه؟اصلا چرا بکشه؟ یا حجت بن الحسن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام لطفا بیایید کمی در مورد مهاجرین افغان بدون تبعیض نژاد فکر کنیم
آخرین اخبار