محیط خانواده بهترین مکان برای رشد خلاقیت کودکان

رشد و خلاقيت كودكان در دنيای امروزی نقش مهمی در آينده آن‌ها خواهد داشت، از اين رو اسباب بازی هر چه ساده‌تر باشد، كودك نقش بيشتری در بازی ایفا می كند.

 اعظم ذوالفقاری روان شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان وخانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بازی يكی از نيازهای اساسی كودكان و مهم‌ترين و اساسی ترين فعاليت كودك به شمار می رود كه در عين سرگرم كردن كودك كاركردهای مهم ديگری را داراست كه هر يك از اين كاركردها به جنبه‌ای از زندگی كودك مربوط می شود و او را برای ورود به زندگی آماده می سازد.

ذوالفقاری عنوان کرد: والدين نبايد تعيين كننده‌ نوع و شيوه‌ بازی باشند بلكه بهتر است شرايط سالم بازی را فراهم و خود نیز به عنوان همبازی در آن بازی شرکت کنند و اجازه دهند تا كودك با قدرت خلاقيت خود بازی كند.

وی افزود: كودكان خلاق اغلب برای هر يك از وسايل بازی خود موارد استفاده متفاوتی پيدا کرده و از وسيله‌ای به سراغ وسيله‌ ديگر می روند و از ‌آن به انواع مختلف استفاده می کنند.

این روان شناس در پایان گفت: خانواده يكی از عوامل بسيار مهم در رشد پرورش كودكان محسوب می شوند و نقش مهمی در خلاقيت‌های كودكان دارند، كودك حساس‌ترين مراحل رشد خلاقيت را در محيط خانه سپری می كند. به همین دلیل محيط مناسب خانوادگی بهترين مكان برای رشد، شكوفايی و خلاقيت كودكان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار