در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توافق با عربستان در موضوع تامین امنیت حجاج/ اختلاف بر سر روادید و پروازها

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در موضوع تامین امنیت حجاج به جمع بندی رسیده ایم و حال نوبت عربستان است که مواضع شفاف، روشن و اجرایی خود را در خصوص دو موضوع روند صدور روادید و پروازهای حجاج اعلام کند.

توافق ایران و عربستان برای حج/نتیجه نهایی فردا اعلام می‌شود
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات تمتع 95 اظهار کرد: جلسه امروز با قائم مقام وزیر حج از ساعت یک ظهر شروع شد و تا پنج و سی دقیقه ادامه داشت که بر سه موضوع تامین امنیت، صدور روادید و پراوازهای تمتع متمرکز شدیم.

وی با تاکید بر اینکه در موضوع تامین امنیت حجاج به جمع بندی رسیده ایم، تصریح کرد: حال نوبت عربستان است که مواضع شفاف، روشن و اجرایی خود را در خصوص دو موضوع روند صدور روادید و پروازهای حجاج اعلام کند.

اوحدی در تشریح موضوعات مورد بحث در جلسه گفت: وزارت حج عربستان در خصوص تامین امنیت زائران راهکارهای خوبی را ارایه داد که جزییات آن در تفاهم نامه آمده که از جمله آن دستبندهای مشخصی است که در اختیار همه زائران قرار می گیرد.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ما نیز پیشنهاداتی داشتیم که با اقبال سعودی ها همراه شد لذا قرار شد این پیشنهادات به صورت مکتوب ارایه گردد تا آنان نیز بررسی های لازم را انجام دهند، از این رو در خصوص امنیت به جمع بندی خوبی رسیدیم.

وی در خصوص صدور روادید حجاج نیز گفت: پیشنهاد ما صدور روادید در ایران بود اما امروز وزارت حج عربستان اعلام کرد که به صورت جدی در حال کار بر روی قسمت صدور ویزای الکترونیک است که بر اساس آن راهکار صدور روادید یا در جده و یا مدینه در حال بررسی است بدین ترتیب که اطلاعات زائران در اختیار طرف سعودی قرار میگیرد و بعد از ثبت، روادید در فرودگاه جده یا فرودگاه مدینه در ستادهای  ما صادر می گردد البته قرار است این راهکار به وازرت خارجه عربستان ابلاغ و تصمیم گیری قطعی انجام شود.

وی همچنین در خصوص پروازهای حجاج تمتع گفت: از آنجا که زائران ما از بیست ایستگاه پروازی اعزام می شوند لذا امکان اینکه شرکت دیگری این کار را انجام دهد به هیچ وجه وجود ندارد تنها راه این است که شرکت هواپیمایی ایران(ایر) مانند سال های گذشته این کار را انجام دهد.


اوحدی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت هواپیمایی نیز در جلسه حضور داشت گفت: وی توضیحات فنی را در این خصوص مطرح کردند و وزیر حج عربستان نیز اعلام کرد که این بند از قرارداد در خصوص واگذاری پرواز ها به ایران با ابهام همراه است.

رییس سازمان حج و زیارت عنوان کرد : از این رو ما سه پیشنهاد دادیم که بر اساس آن یا مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر با مسئولان شرکت هواپیمایی عربستان فردا به گفت و گو بنشیند و به جمع بندی برسند، یا عین متن سال گذشته در تفاهم نامه اورده شود و یا متنی که مهندس پرورش مدیرعال شرکت هواپیمایی ایران ایر کارشناسی کرده و  نوشته است در تفاهم نامه اورده شود چرا که متنی که امسال در تفاهم نامه امده است تفاوت جدی با سال گذشته دارد و ما به هیچ عنوان آن را نپذیرفتیم.

وی همچنین برخی شایعات در شبکه های خارجی از جمله الجزیره را تکذیب کرد و گفت: تا کنون به غیر از مباحث فنی در جلسات مباحث دیگری را نداشتیم بر خی شایعات مینی بر شروط عربستان برای ایران کذب است.


رییس سازمان حج و زیارت به دیه شهدای منا نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع در جلسات مطرح شد و طرف سعودی اعلام کرد دیه شهدای حادثه حرثقیل در مراحل پایانی قرار دارد و ظرف یک ماه و نیم آینده عملیاتی نی شود و پس از آن دیه شهدای منا پیگیری می شود.

اوحدی  اضافه کرد: با توجه به حقوق خانواده های شهدای منا در خصوص حضور آنان در مقبره الشهدای مکه برای زیارت شهدای خود، قرار شد لیستی از آنان به عربستان اعلام شود تا در خصوص چگونگی اعزام بستگان این شهدا به جمع بندی برسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
ای داد بر ما ،،، پولهائی که مردم پرداخت می کنند به عربستان برای زیارت حج بمب و موشک خریداری میشه و میریزه روی سر کودکان بیگناه!!!!!
Germany
ناشناس
۱۴:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
درسته که نباید در اینجور مسایل نباید احساسی برخورد کرد ولی حج به چه قیمتی?کاش لااقل فکر کنیم که داریم چقدر امتیاز داریم به عربستان میدیم که چی لااقل بگید این همه امتیاز میدیم که چه دستاوردی داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
اگه امسال اعزامی حج نداشته باشیم
میگن ترسیدن ایرانی ها نیامدند
اگر اعزامی داشته باشیم، میگن چند پوست کلفتن این ایرانیها با وجود توهین های پارسال که بهشون کرد یم ،باز اومدن

امسال عقل میگه حج را تحریم کنند،،
فقط و فقط هزارنفر1000نفر حجاج آموزش دیده ،کلاس رفته ،روشنفکر ،مغرور اعزام کنیم ،که فقط با غرور برن و با غرور برگردن،
صحنه را خالی نگذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
بایدهوشیارانه وازجانب رهبر این قضیه فتوا داده بشه وحتی شاید کار فقهای دیگر نباشه تا چه برسه که غیر کارشناسانه ازطرف ما با فقط احساسی برخوردبشه که قطعا انهم عوارضی دارد که کمتر از رفتن وصدمه دیدن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
اونایی که میگن نریم حج وپولمون را به فقرا وهمسایه مون بدیم بدونن کسی که رفتن به حج را واجب میداند اتفاقا این کارها را هم خدا بر او واجب کرده میخوام بگم اتفاقا باز هم حج گذاران بیشتر دراین کارها وارد میشوند لطفا اگر ازدست وهابی های نجس ناراحتید حج ابراهیمی را که مقدس است را زیر سوال نبرید شما با این بی احترامی که می کنید لبه دیگر قیچی ال سعود هستید زیرا انها هم از خداشونه که ما حج نریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
بیایید امسال به نشانه ی اعتراض سفرهامونو به عربستان کنسل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
حج تا زمانی واجبه که جان انسان در خطر نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
باعث تاسفه این همه دارن بهمون بی احترامی میکنن اونا واسه اومدن زایرانشون به ایران زندان تعیین میکنن بعد به جای اینکه یه کاری بکنین رفتین حج رو راه بندازین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
واقعا باعث تاسف هست که ما میریم و التماس میکنیم که امنیت ما حجاجمون رو تامین کنند آخه نمیشد یه چند وقتی حج رو کنسل میکردیم و با افت درآمد عربستان با این برخورد خود دولت عربستان به التماس می افتاد و مثل الان شرط نیمگذاشت . واقعا باید حج رو قطع میکردن چند وقت تا حال عربستان گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
عربستان کشوری است که به خون مسلمانان تشنه است چرا مردم باید برن اونجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
ما به دیدن عربستانیها که نمیریم بلکه هم خانه خدا وهم تربت پیامبر وامامان معصوم انجا ست که به خاطر شان به این کشور که دست وهابیها افتاده میریم اگه نریم همان شود که اونا خواستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
من جای مردم ایران باشم صد سال پامو توی عربستان نمیذارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
سلام برادران عزیز وهابیت هدفش فقط و فقط نرفتن شیعه ب سرزمین وحی است به خاطر همین هر کاری بتوانند میکند ما اگر شغیه هستیم بایدپای شیعه باستیم وتاوان بدهیم همان گونه که مولایمان علی داد یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
تا جاهل فراونه مفلس در نمی مونه :
از برکات حج برای ما ایرانیها
1- خروج سالانه حدود سه میلیارد دلار ارز بی زبون از کشور آن هم در شرایط تحریم و بد اقتصادی
2- تجاوز به نوامیس ایرانی ها
3- کشتار چند صد نفری
4- بی حرمتی به ایرانیها و حتی مسبولین کشور
5- تحقیر شدن ایرانیها حتی در جوامع ورزشی
6- شارژ شدن جیب داعش
7- کمک به ماشین جنگی صعودیها برای کشتار یمنیها
بگم بازم بگم بگم بگم .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اونایی که میگند حج وظیفه ی شرعی هر مسلمان هست ، شما دوست دارید این تکلیف رو با تمام بی احترامی ها و توهین ها و با توجه به منا و جرثقیل و ... انجام بدید ؟!
کمک به هم نوع در کشور خودمون وظیفه ی شرعی نیست !!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
خداییش من که جفتشو انجام دادم چون هم حج واجبه وهم کمک به همنوع که بارها انجام دادم اسم خودمو نمیگم که ریا نشه
اخه چه ربطی داره که اون یکی رو میزنید تو سر یک عمل دیگه
لابد به جاش همین رفتارها رو با مسائل دیگر هم برخورد میکنید ویا اینکه فقط دیوار حج را کوتاه دیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
گه ایران از حج حذف بشه مراسم حج دقیقا مثل دوران جاهلیت میشه الان فقط ایران هستش توی حج صدای همه مظلوم های عالم رو توی روز برائت از مشرکین فریاد می زنه و خیلی از اعمال رو می خواد درستش رو انجام بده اگه ایران توی مراسم حج نباشه عربستان می تونه به راحتی خیلی از اعمال رو تحریف کنه و به منافع خودش برسه الان حج هم مثه یه سنگره
انشاالله آل صعود نابود بشه که می خواد جهان اسلام واقعی رو نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
من خودم به اینکه رفتن به حج واجبه اعتقاد دارم
اما الان که پول حج میره جیب داعش یا استفاده میشه برای کشتن یمنی ها که اینقدر سنگشو به سینه میزنیم یا میده اسرائیل. آیا هنوزم واجب پولو بدیم تا بکشنمون؟
واجب پولو بریزیم تو جیب عذاب بعد بیان به ریشمون بخندند؟بخدا اینقدر آدمهایی که حتی شام شب ندارن بخورن زیاد تو ایران هست یا بچه های معصوم که بخاطر بی پولی مجبورن شبا رو کارتن تو خیابون بخوابن یا واسه یه لقمه نون کلی تو سری بخورن بیاین به جای دور ریختن پولمون به این بچه ها کمک کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
مسئله حج ازچند جهت مهم است که برویم
1-شیوع اسلام واقعی درکنگره عظیم حج که کلید ان سالهاست خورده
2-کم نیاوردن ازفشار وهابی ها که ازخداشونه نریم
3-خود حج فرد را ملزم میکند قبل رفتن به فکر پاک کردن مالش ازطریق رد مظلمه وخمس وکمک به فقرا کند
4-نرفتن حج ازمنظرکشورهای دیگربدعت است وبهانه برای تکفیر خواندن ما
5-حل کردن مسئله همیشه از پاککردنش سخت تربوده وهمیشه هم به نفع بوده
و...
Germany
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
متاسفم از غروری که پایمال شد و حیثیتی که لکه دار شد و مسولین حج که برای التماس به وهابی ها صف بستند
Germany
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
بزارین اینایی که میخوان برن برن بکشنشون پول تو جیب عرب میکنن ولی همسایشون گرسنس دختر بی جهیزیه کنار دسشونه ادم هس برای بی پولی تن فروشی میکنه این کارا بکن از صدتا حج واجب بالاتره هی نگین واجب واجب اینایی که هی میگن واجب واجب اگه جنگم تو ایران بشه میرن حج تا زیر جنگ در برن حالام میخوان پولشونو خرج عرب کنن نه مردم فقیر خودشون خواهشن پخشس کن تا همه نظرات باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
من سال84کمک به مستمند کردم خمس پولم را دادم به همسایم هم رسیدگی کردم بعد رفتم حج عمره چون خدایی که حج را واجب کرده مرانیز به این کارها ملزم میکند واتفاقا اینهایی که گفتی ازانسانهای تکلیف مدار برمی اید لطفا مغلطه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
دوستانی که میگید نباید رفت به حج نرفتن حج یعنی انی که عربستان میخواهد
نرفتن حج یعنی توطئه ای که امریکا وعربستان دنبالش بودن نرفتن حج یعنی پاک کردن صورت مسئله به جای حل کردن ان
نرفتن حج یعنی زیر پاگذاشتن امر واجب که باید منتظر عقوبت انهم باشیم نرفتن حج یعنی کوتاه امدن ازاعتقادات به جای اقتدار
دوستان لطفاعواقب این نوع فتوا دادنها راهم درنظر بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
واقعا نظری بعضی از دوستان که می گویند امسال حج نرویم جای تامل دارد
حج در درجه اول یک امر واجب است و ثانیا با اوضاع پیش آمده حتما باید حج امسال پر شورتر. هم باشد چون عربستانی ها منتظرند تا ایران از حج انصراف دهد و از این موضوع به عنوان برگ برنده استفاده کرده و ایرانیان. را به جهان اسلام به عنوان کشوری کافر معرفی کنند چرا که واجب شرعی که انجام مناسک حج است، را رها کرده است و عربستان به این روش دو تیر به هدف میزند که یکی از اهداف، قطعا منزوی کردن ایران است
United Arab Emirates
ناشناس
۰۰:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
پس با این حساب تا ابد عربستان باید چماغ حج روتوی سرما بکوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
سلام اقایونیکه میگید حج نریم به خاطر نداشتن امنیت اون وهابیهای کثیف ازعمدی این کاررا کردن که ما به زیارت خانه خدا وامامان وپیامبر(ع)نرویم به جای پاک کردن صورت مسئله چرا نبایدباقدرت برویم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
تقصیر خود مردمه خب نرن مگه کسی زورشون کرده؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
بیشترمتقاضیان ازسالها پیش منتظرن برن مکه وبرای اولین بارشان است ومسئولین دارن به وظیفه شان عمل میکنن
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
این هانامردهایی هستندکه حتی یک روزهم به آتش بس دریمن پایبندنیستند.اون وقت شماحرف ازتوافق بااین حیوانات دوپامی زنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
درست است که باید اشتباهات درزمینه رفتن به حج برطرف شود ولی نمیشود امر واجبی مثل حج را صورت مسئه اش راپاک کنیم
واحساسی کاری کنیم که همان امریکا وعربستان میخواهد درضمن پولی که صرف حج میشود به مراتب کمتر از هزینه رفتن به اروپا
وخرید وواردات خودروهای لوکس میلیاردی و..است لطفا بااین شعارهای که پول حج را صرف مملکت کنیم نمیتوان امر واجب را زیر پا بگذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
سخن امام خمینی در سال 1366 : به جای سفر به مکه و مدینه و عتبات، ایران را بسازید ، باید این جمله امام خمینی رو طلا گرفت ، درسته که حج واجبه ولی نه به هر قیمتی ، تو این اوضاع وخیمی که هنوز مردم ایران عزادار هستند و هنوز دیه جانباختگان پرداخت نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
سلام
اگر دولت به فکر عزت و سلامت مردم نیست مردم خودشون باید متحد بشن و به حج نرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
مهم نیست . ۱ ذره دیگه التماس کنید روادید و پرواز هم جور میشه . واقعا که متاسفم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
این اقای اوحدی هنوز درس عبرت از فاجعه منا نگرفته باز میخواد مردم بیگناه را به قتلگاه بفرسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
این متقاضیان هستند که درخواست رفتن به حج دارن واقای اوحدی هم به وظایف خود عمل میکنند ودستشان درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
خجالت بكشيد ملت ايران را انجا مي بريد مي كشيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
ین متقاضیان هستند که درخواست رفتن به حج دارن به مسئولین چه ارتباطی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
بااين شرط وشروطي كه عربستان براي ايرا گذاشته براي حج امسال توهين است به ايران امسال حج ازسوي شيرمردان وشيرزنان پارس تحريم است پول ريختن درجيب عربستاني جماعت حرام است وكمك است به رزيم صهيونيستي.
-
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
ایران فقط به این توافق نیاز داشت ، دست آقای اوحدی درد نکند ولی من موندم عربستان میاد روابط دیپلوماتیک خود را با ایران قطع می کند ولی در بحث حج توافق پس پول همیشه تعیین کننده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اونا اینقدردارن که پول ما رقمی نیست براشون که تاثیر روی اعمالشون بذاره تازه ازخداشونه نریم با نرفتن فقط کاری راکردیم که وهابیهای پست خواستن
France
ناشناس
۰۶:۳۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
به نظر باید حج را تحریم کنند بابا امام حسین (ع) حج را نیمه تمام گذاشت چرا هی میگن واجب واجب با پول ما ملت یمن و بحرین کشته شوند خون شهدای منا چی ؟ شما چند سال تحریم کنید به غلط کردن می افتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
مسئله ثواب نیست امرواجبه همچنین این خواست وهابیهاس که نریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
منا رو یادتون رفته..... چطور دارید بهشون اعتماد میکنید؟؟؟میخواهید فاجعه بزرگتری رقم بزنند؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اگه ایران از حج حذف بشه مراسم حج دقیقا مثل دوران جاهلیت میشه الان فقط ایران هستش توی حج صدای همه مظلوم های عالم رو توی روز برائت از مشرکین فریاد می زنه و خیلی از اعمال رو می خواد درستش رو انجام بده اگه ایران توی مراسم حج نباشه عربستان می تونه به راحتی خیلی از اعمال رو تحریف کنه و به منافع خودش برسه الان حج هم مثه یه سنگره
انشاالله آل صعود نابود بشه که می خواد جهان اسلام واقعی رو نابود کنه
Germany
ناشناس
۰۲:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
قطعا، پروردگار هم از اینکه برای مستحب عمره و واجب تمتع کرامت و شخصیت انسانی نادیده گرفته شود، به این اعمال راضی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
خدایا اینا چی فکر میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
واقعا متاسم برای اونهایی که به حج میرن تا پولشپنو در جیب قاتلان فرزندان کشورمون بریزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
واقعا متاسفم که رفتن التماس کردن بذارن مردم برن حج باید سعودی ها میومدن التماس و عذر خواهی میکردنا آخر این دیپلماسی لبخند کار دستمون میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اگه برای اشتغال هم انقدر اصرار داشتن آقایون یک بیکار هم وجود نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
حج واقعی جوانان کشور هستند...بعد از فاجعه فرودگاه جده و فاجعه تلخ منا میخواهید بار دیگر فاجعه افرینی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
حج عمر خوبیست ولی به چه قیمت به قیمت کشته شدن هموطنان عزیز به قیمت شاخ شانه کشیدن عربستان وهابی برای این کشور به قیمت پولدار کردن عربستان وخریدن تسلیحات برای کشتن مردم یمن ؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا پاسخ گو باشید حالا بماند افتضاح فرودگاه جده که ازش حرف نمیزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
تصمیم به رفتن یا نرفتن حج ،
فقط مختص " مقام معظم رهبری " هست ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
با غرور و عزت نفس ملت بازی کردن
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
واقعا جای تاسف داره...۵۰۰ نفر از هم وطنامون رو عربستان به قتل رسوند...عذر خواهی که بماند از هر توهین و تهدیدی دریغ نکرد تو این مدت...بعدتوافق میکنید باهاشون؟
چه زود فاجعه ی منا رو فراموش کردین!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
مسئله حج فقط یک واجب نیست بلکه مسئله خیلی پیچیده تره این هم نوعی جنگ است وما نباید عقب بکشیم چون دراین سالها وهابی ها به کمک اربابان خود تمام تلاششان را کردن تا به این جا برسند وبرای ما تصمیم سازی کنن که نریم وبعدبا وام گیری ازاین پیروزی به خواسته های دیگر عقب افتاده خودجامه عمل بپوشانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
عزيز شما كه ميگي نبايد عقب بكشيم ما با رفتنمون داريم به دنيا ميگيم كه عربستان امنه و رژيم ال سعود رو بهش شرعيت ميبخشيم تو جهان درست نيست حتما بايد با شمشير حاجيان رو قتل عام كنن تا شماها به خود بياين. اقا حفظ جان و ابروي مسلمان از هر واجبي واجب تره اينو برين از علما و مراجع بپرسيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
آفرين به غيرتت جناب اوحدى كه اينقدر فكر امنيت مردمى. پول خون مردم(يا حداقل بى احترامى به شخصيت مردم تو عربستان) بكام سازمان حج و زيارت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اونی که میخواد بره تقاضا داره مسئولین هم وظیفشونه راهشو فراهم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
بازم کشته میخواهی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
نوشدارو پس از مرگ سهراب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
واقنک ینی بازمردم میخان برن....
Seychelles
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
خداتاچقد زلت یه کم ازرو برید کسی که بااین همه تحقیر بخواد بره حج باید بره بمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
هرچیز خوبی قیمتی دارد که باید پرداخت شود ما نمی توانیم برای احتمال کشته شدن امرواجب رازیر پابگذاریم زمان جنگ مابرای دفاع ازدین وناموس این همه کشته دادیم وشهدا وخانوادهایشان ازاین امر ناراضی نیستند چون درراه خدابوده حال هم همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
12:31
ميشه اين حرفتونو حكم شرعيشو بگين كي گفته ؟ايا حفظ جان و ابروي مسلمان شيعه از اوجب واجبات نيست؟شهداي ماهم براي حفظ جان و ناموس و ابروي مردمشون رفتند نه صرفا براي شهيد شدن خواهشا اينقدر ارزش شهدارو پايين نيارين.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
انشالله حج تعطیل بشه....
من موندم چرا آقایون انقدر پیگیری میکنن....
اینهمه کشته و شهید دادیم پارسال بست نبود؟؟؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
حج واجبه وباید رفت کربلا رفتن که واجب هم نبود سابق دست وسر میدادیم ومیرفتیم ودیدیم نتیجه اش را که عزت ایران درعراق درزمان حاضراست حج هم همین بلکه واجب الهیست اگرالان ما نرویم کاری کرده ایم که وهابی ها میخواهند واین بدعت دراینده برای ماگران تمام میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
حادثه منا باز هم تکرار می شود حالا خواهید دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
نخوایم بریم حج کشته بشیم کی رو باید ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
زوری که نمی برن شما نمیخواهی نرو
برای دیگران که نمیتونی تکلیف بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
مگه از تجاوز و قتل بدتر هم داریم ؟؟ مگه دشمن باید چه ویژگی دیگه ای داشته باشه تا دشمن باشه . دشمن واقعی ایران همین وهابی های از خدا بی خبرند .والله خدا در مکه نیست . مردم و عزت ایران را به باد ندهید . وطن فروشی نکنید . عزت فروشی نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
عجب ها بزاریم کفن اونایی رو که بقول شما شهید کردن خشک بشه بعد دوباره یه عده رو بفرستین اونجا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
حج از فروعات دین ومثل نماز واجب است قطعا اگر قیمت انرا دراین زمان میدهیم دراینده عربستان هم مثل عراق با ما به احترام برخورد خواهد کرد ولی اگر به خواسته وهابیون فعلی نرویم گویی دودستی حرم اهل بیت راتقدیم انها کرده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
دوستان عزیز با توجه به این که خیلی از کسانی که حج واجب می رن اغلب پیر هستند و مدت هاست منتظر رفتن به حج هستند خب طبیعیه که خواهان تلاش مشئولان برای مذاکره در رابطه با رفتن به حج هستند و تعدادشون هم کم نیست. پس حج و زیارت موظفه برای تحقق خواستۀ این افراد هر کاری که ازش ساخته ست، انجام بده. به نظر من حج و زیارت داره وظیفه ش رو انجام میده و باید به جای چنان اقتداری نشون بده که عربستان جرأت نکنه به زائران ایرانی نگاه چپ کنه! درست مثل همون اقتداری که رهبری در مورد فاجعه منا نشون دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اقا ميشه بفرماييد كدوم اقتدار؟تو عمل چه عزتي به مردم ايران گذاشته شد؟سر يه فوتبال هنوز دارن مارو تحقير ميكنن و ماهم به اين تحقير تن در داديم چي ميگي براخودت؟تو كنفرانس اسلامي بيانيه ضد ايراني ميخونن اين ماييم كه فقط دست برادرانه دراز كرديم كسي نيست با ما دست بده. وقتشه ديگه يه كم به خودمون عزت و احترام بزاريم.
آخرین اخبار