اعتصاب كاركنان صنعت نفت كويت

كاركنان صنعت نفت کویت در اعتراض به تصمیم جدید دولت برای کاهش دستمزدها اعتصاب کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کارکنان صنعت نفت و پتروشیمی کویت امروز در اعتراض به تصمیم جدید دولت برای کاهش دستمزدها دست به اعتصاب زدند؛ این در حالی است که دولت اعتصاب را اقدامی مجرمانه قلمداد می کند.

شرکت ملی نفت کویت از دو کشور مصر و هند خواسته است در جریان اعتصاب عمومی کارگران محلی صنعت نفت این کشور، کارکنان فنی برای کار در تاسیسات نفتی کویت در اختیار این شرکت قرار دهند.

رسانه های محلی پیشتر به نقل از سخنگوی شرکت ملی نفت کویت اعلام کرده بودند قرار است اعتصاب،  از امروز شروع شود. اتحادیه کارگران بخش نفت کویت این اعتصاب را به دلیل کاهش مزایا و دستمزد کارکنان شرکت ملی نفت، برنامه ریزی کرده است.

بنا به گزارش روزنامه الرای هنوز تصمیمی در خصوص تعداد کارگران خارجی که قرار است جایگزین کارگران اعتصابی در کویت شوند، گرفته نشده است.

این روزنامه افزود ضرر وارده به صنعت نفت و گاز کویت، در اثر این اعتصاب به 12 تا 16 میلیون دینار کویت (برابر با 40 میلیون دلار )  در روز می رسد. 

بنا به گزارش روزنامه الرأی، دولت کویت تصمیم گرفته است تا دستمزد و مزایای 20000 نفر از کارکنان صنعت نفت این کشور را که درآمد آن به شدت وابسته به نفت است و خسارات مهمی در اثر سقوط قیمت نفت متحمل شده، کاهش دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار