اهواز؛

ساماندهی فعالیت‌ها در مرز شلمچه و چذابه الزامی است

مدیرکل حمل‌و‌ نقل و پایانه‌های خوزستان در جلسه مقابله با قاچاق ارز و کالای استان بر ساماندهی فعالیت‌ها در مرز شلمچه و چذابه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود مصدقی از تدبیر دروازه جدید برای عبور کامیون‌های عراقی در شلمچه خبر داد و گفت: استقرار دستگاه‌های مرزبانی در آن الزامی است تا برنامه‌های تجاری انجام پذیرد، اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: وزارت کشور بر وجود دروازه جدید جهت ورود کامیون‌های عراقی در شلمچه از راه پایانه تاکید داشت و که با وجود این مسیر حوزه مسافری و تجاری از هم جدا می‌شود.

مصدقی افزود: یکی از مشکلات مرزهای شلمچه و چذابه در مدت اربعین حسینی نحوه بازرسی چمدانی بود که از نظر فنی شایسته مرزهای خوزستان نبود.

سردار عبدالله نظر‌پور فرمانده مرزبانی خوزستان بیان داشت: نیروهای مرزبانی در همه حال به‌ویژه در اوضاع بد آب‌ و‌ هوایی مشغول خدمت به کشور و انجام تکلیف می باشند.

وی تصریح کرد: در پایانه‌های چذابه و شلمچه مشکلاتی وجود دارد و زیبنده کشور نیست که برای تهیه‌ چند دستگاه بازرسی جلسه و نشست‌های زیادی گرفته شود و در دست آخر هم نتیجه‌ای نداشته باشد.

نظرپور اذعان داشت: ساماندهی این 2 پایانه باید به ‌صورت جدی بین اداره گمرک و سازمان منطقه آزاد اروند صورت گیرد، به‌علت اینکه عدم ساماندهی این 2 پایانه مشکل آفرین است.

فرمانده مرزبانی خوزستان با بیان اینکه دائم به علت تصمیم تخلیه‌ پست کنترلی مرزبانی در سال 94 و تحویل آن به منطقه آزاد اروند زیر سوال هستیم خاطرنشان کرد: مسئولان تا به الان به تعهد خود جهت زمین گروهان شلمچه عمل نکرده اند و لازمه کار اقتصادی امنیت است، اگر آقایان نیاز به امنیت ندارند، به ما اطلاع دهند تا ما هم مطلع شویم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.