بندرعباس،

کاهش عوارض واردات خودروهای خارجی به قشم

عوارض ورود خودروهای خارجی به جزیره قشم کاهش یافت.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، سرپرست اداره کل ترانزیت و گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عوارض ورود خودروهای خارجی به این جزیره پس از بازنگری ارزش و تعرفه گمرکی از ۲۷ اسفند ماه سال ۹۴ با هدف جلوگیری از ورود بی رویه خودروهای نامناسب و فرسوده سرزمین اصلی به این منطقه کاهش یافت.
 
کاظم قربانی افزود: بر این اساس با توجه به کیفیت ساخت خودروهای خارجی عمر ورود انواع خودرو از یک تا سه سال افزایش یافته است.
وی گفت: واردات انواع سواری استیشن و وانت از مدل ۲۰۱۳ به ۲۰۱۱ کاهش یافته و تعرفه آن نیز به جای ۵ تا ۲۰ درصد به رقم ۴ تا ۱۴ درصد رسیده است.
سرپرست اداره کل ترانزیت و گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: پیش از این ورود کامیونت، ون، مینی بوس و اتوبوس به قشم زیر مدل ۲۰۱۴ با حداکثر ۲ سال زمان ساخت و تعرفه صفر تا ۱۰ درصد مجاز بود.
قربانی گفت: بر اساس سیاست جدید مدل ساخت این خودروها با سه سال کاهش به ۲۰۱۱ و تعرفه آن نیز به صفر تا ۱۲ درصد رسیده است.
وی افزود: مدل مجاز کامیون و تریلر با کفی نیز از ۲۰۱۱ به ۲۰۰۸ و تعرفه ان نیز به جای صفر تا ۲۵ درصد به صفر تا ۱۸درصد کاهش یافته است.
سرپرست اداره کل ترانزیت و گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به واردات تاکسی های خارجی به جزیره قشم افزود: از ۲۷ اسفند ۹۴ واردات تاکسی مدل ۲۰۱۴ به جای خودروهای ویژه حمل و نقل عمومی با مدل ۲۰۱۵ مجاز شده و تعرفه آن نیز از صفر تا ۵ به صفر تا ۶ درصد رسیده است.
کاظم قربانی گفت: برای واردات انواع ماشین آلات راه سازی نیز با افزایش عمر دو ساله ساخت آن، از این پس وارد کنندگان می توانند به جای مدل ۲۰۰۸ با تعرفه صفر تا ۴۰ درصد، ماشین آلات راه سازی مدل ۲۰۰۶ با تعرفه صفر تا ۲۲ درصد وارد جزیره قشم کنند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار