آبادان؛

تولید روزانه یک میلیون بشکه میعانات گازی روزانه

یک میلیون بشکه میعانات گازی با تکمیل فازهای پارس جنوبی تولید می‌شود.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: با تکمیل ۲۸ فاز پارس جنوبی، روزانه یک میلیون بشکه میعانات گازی در این فاز‌ها تولید می‌شود.
غلامرضا منوچهری ظرفیت تولید گاز در هر فاز پارس جنوبی را ۲۵ میلیون متر مکعب معادل یک میلیارد فوت در روز خواند و افزود: ۴۰ هزار بشکه میعانات گازی حدود یکهزار و ۵۰۰ تن اتان و همین میزان بوتان در هر فاز پارس جنوبی استخراج می‌شود.
 وی گفت: با تکمیل ۲۸ فاز پارس جنوبی این میزان به یک میلیون بشکه می‌عانات گازی در روز افزایش می‌یابد.
 مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران افزود: با تکمیل پروژه‌های بخش انرژی خرمشهر روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز به تولید کشور افزوده می‌شود که ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار بشکه در روز می‌عانات نفتی به تولید کشور افزوده می‌شود.
 منوچهری گفت: اجرایی شدن این طرح‌ها، قدرت چانه زنی ایران را در دنیا بالا برده، اتکا به میعانات گازی و محصولات مایع را کم کرده و میزان صادرات و فرآورده‌های پالایشگاه را ارتقاء می‌بخشد.
 وی افزود: ۷۰ درصد کار فراساحلی پارس جنوبی به عهده شرکت مهندسی، ساخت تاسیسات دریایی است.
 مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران  گفت: سال جاری چهار خط لوله فازهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی در مدار تولید قرار گرفته و به احتمال زیاد، خط لوله فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ نیز اجرا می‌شود.
منوچهری انتقال سکوی هفت هزار تنی فروزان را یادآور شد و افزود: انتقال سکوی هفت هزار تنی فروزان بین دو هزار و ۷۰۰ تا سه هزار تن سکوی اصلی نفتی است، این میدان مشترک برای کشور بسیار اهمیت دارد و امیدواریم با تامین اعتبار به موقع، بخش فرآورده‌های اصلی تا نیمه دوم سال آینده به اتمام برسد.
 وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۱۰۰ میلیون دلار خواند.
انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، میعانان ، بشکه ، روزانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.