نقوی حسينی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گزارش نظارتی برجام ضعيف است/ كميسيون امنيت درباره بازگشت گزارش برجام به دستگاه ديپلماسی تصميم‌گيری می‌كند

سخنگوی كميسيون امنيت ملي و سياست خارجی مجلس معتقد است؛گزارش نظارتی برجام ضعيف است.

گزارش نظارتی برجام ضعيف است/ كميسيون امنيت درباره بازگشت گزارش برجام به دستگاه ديپلماسی تصميم‌گيری می‌كندسيد حسين نقوی حسينی نماينده مردم ورامين در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نخستين گزارش نظارتی برجام توضيحاتي ارائه داد و گفت: گزارش برجام مطلب خاصی ندارد.

سخنگوی كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اينكه گزارش برجام شامل چهار بخش است، ادامه داد: در بخشی از اين گزارش به لغو تحريم ها اشاره شده است كه مطابق آن چه كه مقامات دولتی اظهار نظر می كنند اين تعهدات عملياتی نشده و يا حداقل غير محسوس بوده است.

نقوی حسينی در ادامه با اشاره به موضوع سوئيفت در گزارش برجام تاكيد كرد: در گزارش مذكور اشاره شده كه تحريم ها در قالب سوئيفت بانكها برداشته شده است كه اين مطالب با اظهاراتی كه رئيس كل بانك مركزی چند روز پيش عنوان كرد و گفت: ما امكان استفاده از سوئيفت را نداريم مغايرت دارد.

عضو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در ادامه با بيان اينكه بنده گزارش نظارتی برجام را ضعيف ارزيابی می‌كنم ، تصريح كرد: انتظار می رفت وزارت امور خارجه در تهيه اين گزارش بسيار دقيق و جزئی به برخی موضوعات اشاره می كرد چرا كه ما در اين زمينه، گزارش و بازديد های بسياری از برخی مراكز داشته ايم و حتی برخی از دستگاه ها به صراحت بيان كرده اند كه بسياری از اتفاقات در برجام رخ نداده است و اينكه ما بيايم و در گزارش بگوييم اين اتفاقات افتاده است، خوب نيست.

نماينده مردم ورامين در ادامه با اشاره به جلسات گذشته كميسيون امنيت ملی در راستای بررسی تعهدات برجام، بيان داشت: به عنوان مثال ما زمانی كه با مسئولين مالی كشور در زمينه لغو برخي از تحريم ها جلسه داشتيم و در آن جلسات از مسئولين می‌پرسيديم كه بالاخره  ايران چه رقمی از محل پول های بلوكه شده خود را تاكنون برداشت كرده است اين مقامات اظهار نظری نمی كردند كه اين امر نشان می دهد تا به حال ما حتی يك دلار هم از پول های بلوكه شده خود را در اختيار نداشته ايم.

نقوی‌حسينی در ادامه در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا احتمال دارد كميسيون امنيت پس از بررسي گزارش برجام اين گزارش را به وزارت امور خارجه ارجاع دهد، گفت: كميسيون بايد در اين رابطه تصميم گيری كند.

انتهای پيام/
برچسب ها: مجلس ، برجام ، نقوی حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار