مراکز انتقال خون تهران تکمیل و تجهیز می شوند

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: ساخت 5 مرکز ثابت اهدای خون با همت شهرداری آغاز شده که امیدواریم ظرف 14 ماه آینده شاهد بهره برداری این مراکز باشیم.

دکتر سید مرتضی طباطبایی مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ساخت 5 مرکز ثابت اهدای خون با همت شهرداری و بانک صنعت و معدن به عنوان خیّر سازنده شروع شده است که امیدواریم ظرف 14 ماه آینده شاهد بهره برداری از آنها باشیم.

طباطبائی ادامه داد: این مراکز ثابت در مناطق 1، 4، 5، 18 و 20  شهر تهران قرار دارد که زمین های آن را شهرداری تهران به صورت رایگان در اختیار سازمان انتقال خون قرار داده تا ساخت  مراکز در این مناطق آغاز شود.

طباطبائی ادامه داد: برای بهره برداری از این مراکز بزرگ ابتدا باید مراکز کوچک سطح استان مانند کانکس ها و کانتینرهای اهدای خون که در آن تکریم اهدا کننده به خوبی صورت نمی گیرد به تدریج از دور خارج شود.

وی در رابطه با سوق دادن اهدا کنندگان به سمت مراکز بزرگ تر و مجهز تر گفت: با حذف مراکز کوچک و با کیفیت پایین می توان از نیرو های انسانی  آن در راستای بهتر شدن عملکرد و ارائه ی خدمات بهتر در مراکز بزرگ تر اهدای خون استفاده کرد.

طباطبائی گفت: بهتر است از کلمه سیار برای مراکز اهدای خون استفاده نکنیم در واقع آنها مراکز کوچک و در برخی موارد کم امکاناتی هستند که حذف تدریجی آنها پس از احداث مراکز بزرگ تر صورت می گیرد و تا زمان بهره برداری، مراکز کوچک همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.