یزد؛

بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی

مراسم بزرگداشت روز جهانی بناها، یادمان ها و محوطه های تاریخی در محل آب انبار برخوردار (زورخانه فدک) یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: آثار باستانی و تاثیر آن در نشان دادن پیشینه و تاریخ یک ملت همیشه مورد توجه بوده است و حفظ و صیانت از آن وظیفه ای خطیر تلقی می شود. جامعه ای که از داشته های فرهنگی و هویتی خود به درستی آگاه باشد هیچ گاه خواسته یا ناخواسته گام در تخریب آن برنخواهد داشت. 

محمد مهدی شرافت افزود: این ورزش باستانی که سینه به سینه توسط پهلوانان امانت داری شده و به این نسل منتقل گردیده می تواند پشتوانه فرهنگی و میراث بزرگ این مرزوبوم باشد ودراین وادی زمانی مشکل گشای و بانی فرهنگیمان باشد.

وی با اشاره به اینکه کمیته ملی ایکوموس شعار امسال خود را "میراث ورزشی" نام  گذاری کرده تصریح کرد: به همین مناسبت بر آن شدیم که امسال یادبود چنین روزی را در مکانی که در آن به احیا و گسترش ورزشهای باستانی پرداخته می شود، برگزار نماییم.

شایان بذکر است آب انبار برخوردار که در خیابان سلمان واقع گردیده است متعلق به دوره قاجار می باشد و با شماره 19901 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و کاربری این آب انبار تاریخی در اسفند ماه سال 91 به زورخانه تغییر یافته و هم اکنون محلی دائمی برای اجرای ورزشهای باستانی می باشد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار