تظاهرات هزاران نفر در بروکسل علیه اشاعه ترور و نفرت

هزاران نفر در تظاهراتی که به مناسبت گرامیداشت یاد قربانیان حملات تروریستی ماه گذشته بروکسل برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه پرس تی وی، «راهیمایی مقابله با ترور و نفرت» توسط گروه‌های مدنی سازماندهی شد.

در حملات انفجاری 22 مارس (3 فروردین) که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت 32 تن کشته شدند.

جروم هیوز خبرنگار پرس تی‌وی از بروکسل در این باره گزارشی تهیه کرده که متن آن به شرح زیر آمده است:

اعضای خانواده 32 تن از قربانیان حملات ماه گذشته بروکسل و بازماندگان انفجارهای مربوطه علیه اشاعه ترور و نفرت این تظاهرات را در نقاط مختلف بروکسل برگزار کردند. محله مولنبیک نیز در مسیر این تظاهرات قرار داشت، محله‌ای که اکثر عاملان حملات پاریس و بروکسل که از طرف داعش ماموریت داشتند اهل آنجا بودند.

برخی از شرکت‌کنندگان این تظاهرات به شدت منتقد دولت بلژیک هستند از آنجا که معتقدند دولت در پیشگیری از حملات بروکسل کوتاهی کرده و از آن زمان تاکنون اظهارات تحریک‌ آمیزی را مطرح کرده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات معتقدند دولت با استفاده از خطر داعش آزادی‌های مدنی را نقض و میان شهروندان مسلمان و غیرمسلمان تفرقه ایجاد می‌کند و سرچشمه این معضلات را سیاستمدارانی می دانند که دغدغه مردم را نداشته و فقط در پی کسب منافع مادی هستند.

قرار بود این رویداد پنج روز پس از حملات مزبور در تاریخ 27 مارس (8 فروردین) برگزار شود اما به خاطر مسائل امنیتی به تعویق افتاد. سازماندهندگان این رویداد در صفحه فیسبوک خود نوشتند که امنیت بالاتر در بلژیک فقط در گرو همکاری، برابری و همبستگی بیشتر است.

تصور می‌شد که حدود 15 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کنند اما سرانجام شمار شرکت کنندگان حدود هفت هزار نفر اعلام شد. بسیاری از بیم بروز حملات مشابه از مشارکت در این رویداد صرفنظر کردند. اما آنانی که شرکت کردند این حضور را حاوی پیامی بسیار مهم دانستند.

یکی از شرکت کنندگان گفت: «ما قدری متحمل درد و رنج شدیم اما امروز محکم ایستاده‌ایم و لازم است که کل جهان شاهد این ایستادگی باشد.»

پیروان کلیه ادیان اصلی در این راهپیمایی حضور داشتند. بنا بر گزارش‌ها، از زمان انفجارهای فرودگاه و متروی بروکسل اسلام‌هراسی در بلژیک به معضلی فزاینده بدل شده است. با این حال، برخی از کسانی که با آنان مصاحبه شد گفتند که لمس محسوسی از این پدیده ندارند.

شرکت کننده دیگری افزود: «این امر در فضای مجازی بسیار شایع است اما در جریان زندگی روزمره تا به حال کسی را در اطراف خود ندیده‌ام که سرسختانه در قبال اسلام و مسلمانان موضع گیری کند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار