قم؛

خدمت به هم نوع در اسلام بسیار فراتر از قانون است

در اسلام هدف از خدمت به هم نوع بسیار فراتر از قانون است، اسلام برای کسی که به دیگری کمک می کند از این خدمت رسانی، تعبیر به رحمت می کند و کسی که به اسلام، دین و قوانین اعتقاد دارد از کمک به دیگران خسته نمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی  در آئین شکرانه خدمت گزاری  و تجلیل از فعالان طرح ملی امنیت  وسلامت نوروز 95  در قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزارشد، به جایگاه خدمت رسانی به مردم در اسلام و سایر مکاتب و ادیان اشاره کرد و گفت: در سایر مکاتب خدمت بر اساس منفعت است و اقتضای دو انسان باعث می شود در کمک به هم تلاش کنند و بیش از این هم  خدمت جایگاه و ارزشی ندارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اظهار (ع) با بیان اینکه هدف از خدمت به هم نوع در اسلام بسیار فراتر از قانون است بیان داشت: اسلام برای کسی که به دیگری کمک می کند از این خدمت رسانی تعبیر به رحمت می کند و کسی که به اسلام، دین و قوانین اعتقاد دارد از کمک به دیگران خسته نمی شود، چون کمک را نوعی رحمت برای خود می داند که از سوی خدا نصیب او شده است.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: پیامبر فرموده «رحمت خدا شامل کسانی خواهد شد که برای کمک به مردم تلاش می کنند، این کمک نیاز نیست حتما امر فوق العاده مهمی باشد، بلکه حتی اگر کسی نیاز به آب داشته باشد و کسی دیگر آب به او دهد  این خدمت رسانی اگر چه کوچک، هم شامل رحمت می شود.

 استاد حوزه با بیان اینکه انسان نباید از کمک به دیگران خسته شود و باید کمک و دستگیری را با ارزش بداند چون دین برای آن ارزش قائل است عنوان کرد: امام سجاد(ع) فرمودند، اگر کسی حاجت مومنی را بجای بیاورد این فرد احق و سزاوار از روزه در حال اعتکاف است.

 وی با بیان اینکه خدمت به مردم خدمت به خدا است گفت: در حال حاضر این خدمت رسانی در کشور تبدیل به فرهنگ شده و این جای بسیار خوشحالی است.

برچسب ها: قم ، حضرات آیات ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار